سیاسی

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا