یک خلبان جنگندهٔ اف‑۱۵ آمریکایی که پس از سرنگونی در فروردین بر فراز ایران نجات یافته بود میگوید «لحظاتی پیش از خروج از هواپیما، آرایشی از پهپادهای ایرانی را مشاهده کردم که به گونهای با هم حرکت میکردند که شبیه به «عروسک دریایی» یا «میدان مین از پهپادها» بوده» / در صورت تأیید، این اتفاق میتواند نشاندهندهٔ پیشرفتی بزرگ در فناوری پهپادی ایران باشد، شامل «شبکهسازی یکبهچند مشبک»
قالیباف: همزمان با امضای تفاهمنامه، محاصره رفع شد؛ اگر میخواستیم با روش نظامی این کار را انجام دهیم، طبیعتاً جنگ بود/دیدم در برنامه [صداوسیما]اعلام شد که کاش فرودگاه مهرآباد را میبستند تا تیم مذاکرهکننده به سوئیس نرود؛ اگر نمیرفتیم، هر لحظه خون بیشتری در لبنان ریخته میشد / توافق کردیم یک خط تلفنی برقرار شود تا در دوره ۳۰ روزه، اگر اشکالاتی پیش آمد، با سرعت بیشتری مشکلات را حل کنیم
مقامات اسرائیلی نگرانند که تفاهم جدید در سوئیس، ماهها تلاش برای تضعیف حزبالله و کاهش نفوذ ایران در لبنان را تضعیف کند/آنها همچنین نگران فشار ترامپ برای خروج از جنوب لبنان هستند/به نظر میرسد آزادی عمل اسرائیل فقط به تهدیدات قریبالوقوع محدود شده /در روزهای اخیر، نتانیاهو از ران درمر خواسته از روابط خود با تیم ترامپ برای تلاش جهت تأثیرگذاری بر مذاکرات دربارهٔ لبنان استفاده کند
روز هفتاد و پنجم آتشبس چه گذشت؟/ صداوسیما: از شواهد به نظر میرسد هیئت ایرانی در آستانه بازگشت به کشور است/شبکه کان: ارتش اسرائیل شروع به کاهش نیروهای خود در جنوب لبنان کرده/دولت ترامپ از اسرائیل خواسته که عقبنشینی جزئی از جنوب لبنان انجام دهد/ یک منبع نزدیک به تیم مذاکرهکننده: هیئت مذاکرهکننده ایرانی در اعتراض به تهدیدات ترامپ محل مذاکره را ترک کرد
جلیلی! پایداری! بدیلتان چیست؟ / پرسشهایی که خُشکمغزانِ ضدمذاکره، پاسخی برای آن ندارند!/ مدل خروج از تخاصم مطلق تا همکاری طویلالمدت
در روز هفتاد و ششم آتشبس چه گذشت؟/ ونس: در ۳۶ ساعت اخیر، مذاکرات «بسیار سازنده» بوده؛ سازوکار مناسبی را برای تضمین آتشبس منطقهای ایجاد کردهایم/نیویورک تایمز: دستور محدود شدن عملیات اسرائیل در لبنان به اقدامات دفاعی/قالیباف تهران را به مقصد مسقط ترک کرد/هیئت مذاکره کننده ایران به تهران بازگشت/وزیر خزانهداری آمریکا: مجوز ۶۰ روزه صادر کردهایم که تولید، تحویل و فروش نفت ایران را مجاز میکند