تقویت انگیزه عمومی مشارکت در انتخابات را افزایش می‌دهد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد سمنان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان، تاکید کرد: تقویت انگیزه عمومی مشارکت را افزایش می‌دهد

وی چگونگی عملکرد در تأیید صلاحیت‌ها را دیگر مؤلفه مؤثر در مشارکت دانست و افزود: حضور داوطلبان از تمامی جریان‌های سیاسی دیگر عاملی است که می‌تواند مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه را تقویت کند.

عضو کابینه دوازدهم کثرت در نامزدها را یک عامل مهم در مشارکت مردم دانست و تاکید کرد: برخی از افراد به این دلیل در انتخابات شرکت نمی‌کنند که نامزد دلخواه شأن حضور ندارد لذا باید به این نکته دقت داشت که کاهش مشارکت انتخاباتی در نظرسنجی فقط به دلیل نارضایتی نیست.

رحمانی فضلی رقابت بین جریان‌های فکری مختلف را فرصتی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و پویایی صندوق‌های رأی دانست و ابراز کرد: گرایش و تقویت انگیزه عمومی دو مؤلفه بسیار مهم در مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مسائل بین‌المللی هم پرداخت و با بیان اینکه ایران هرگز مذاکره با آمریکا را ترک نکرد، افزود: زبانی به جز قدرت در نظام بین‌الملل مطرح نیست لذا برای آنکه امروز در عرصه فراملی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید قدرتمند باشیم و این قدرت باید از پشتوانه مردمی بیاید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا