سیاسی

پزشکان و پرستاران در دفاع مقدس، غیرت ایرانی را به نمایش گذاشتند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی امروز (پنجشنبه) در افتتاحیه همایش درس‌آموخته‌های کرونا که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: دو حادثه بزرگ در کشور ما اتفاق افتاد که تصاویری دل‌انگیز و فراموش‌نشدنی و جاودانه از شخصیت جامعه پزشکی کشور ما را به نمایش گذاشت و شاید تصورات مبهم و ناشناخته‌ای که در مورد این جامعه فداکار و پر تأثیر ما بود به تصوراتی بسیار عمیق تبدیل کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: یکی از این حوادث، آزمون دفاع مقدس بود که پزشکان و پرستاران ما در یکی از مقاطع سخت کشورمان شرافت و غیرت ایرانی را به نمایش گذاشتند و در سخت‌ترین لحظات درگیری‌ها از خطوط مقدم جبهه نبرد تا عقبه‌ها در همان ابتدای حوادث به داد مجروحان می‌رسیدند و با فداکاری و به خطر انداختن جان خودشان به احیای جان رزمندگان می‌پرداختند.

وی، وجود سه هزار شهید جامعه پزشکی در دفاع مقدس را دلیلی بر این فداکاری دانست و تأکید کرد: آزمون سخت، ترسناک و هولناک دیگر، فراگیری کرونا بود که اعتماد به جامعه پزشکی ما را به میزان بسیار زیادی رفعت بخشید؛ این حادثه نشان داد که جامعه پرستاری و پزشکی ما کاملاً معتبر و قابل اعتماد است و می‌توان در لحظه‌های سخت روی آن‌ها حساب کرد. مانند پزشکان و پرستارانی که امروز در غزه در اوج محاصره و زیر شدیدترین بمباران‌ها یک سال است که شبانه‌روز بدون امکانات در قلب بی‌رحم‌ترین حملات غیرقابل توجیه و غیرقابل تصور صهیونیست‌ها و در اوج ناامنی به مداوای زنان و کودکان می‌پردازند.

سردار سلامی افزود: این واقعیت‌های دردناک نشان‌دهنده این است که پزشکان و پرستاران ما اول از همه با قلب‌هایشان کار می‌کنند؛ زیرا صاحب قلب‌های مطمئن هستن. برای اینکه قلب مرکز معرفت، احساس، عاطفه، مهربانی، مهرورزی و نقطه مرکزی روح و ثقل شخصیت انسان است؛ بنابراین پزشکان و پرستاران ما اول با قلب‌هایشان کار می‌کنند و بعد با ذهن‌هایشان که نقطه مرکزی تفکر، تدبیر، و دانش انسان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا