سیاسی

صبحانه خبری، ۱۴ شهریور ۱۴۰۳؛ از چهارمین احضار زاکانی به صحن شورای شهر و سفر «تفریحی» اعضای شورای شهر کرج به چین تا توضیح فرودگاه امام درباره دلیل ازدحام مسافران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

منطقه تصرف شده الیمالات نور پلمب شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان اینکه ریشه کنی درختان در منطقه تصرف شده الیمالات حقیقت ندارد از پلمب منطقه تصرف شده با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: برای فرد متخلف مجددا پرونده تشکیل و به یکی از شعب دادسرا ارجاع شد. 

سفر «تفریحی» اعضای شورای شهر کرج به چین
در صحن علنی شورای شهر کرج، لایحه سفر به چین به صورت دوفوریتی مطرح و به اکثریت آرا نیز مصوب شد، اما بررسی هزینه کرد و شمار افراد عازم به چین برای ۸ روز و دیگر ابعاد طرح فوق جای بحث بسیار دارد، در این میان برخی از اعضای شورای شهر که رای مخالف داده‌اند اظهارنظر‌های قابل تاملی داشته‌اند. علی قاسمپور، سخنگو و عضو شورای شهر کرج در این خصوص اظهار کرد: این سفر کاملا جنبه تفریحی دارد! اگر جنبه کاری و تحقیقاتی دارد چرا ۸ روز زمان برای سفر در نظر گرفته شده؟! دو روزه بروید و برگردید!

نظر پزشکیان درباره نظام پارلمانی
مسعود پزشکیان رییس جمهور می‌گوید در دوره یازدهم تعدادی از روحانیون به من گفتند نظرت درباره حکومت پارلمانی چیست؟   گفتم اگر راست می‌گویید بیایید حکومت اسلامی درست کنید و طبق نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر عمل کنید. استانداری که حضرت علی انتخاب می‌کرد اختیار داشت؛ قاضی تعیین می‌کرد فرمانده لشکر تعیین می‌کرد و … اختیار داشت.

چهارمین احضار زاکانی به صحن شورای شهر
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه گذشته، سؤالی از طرف یکی از اعضا در خصوص مسکن سازی مطرح شد که شهردار قاعدتاً باید در صحن حضور یافته و توضیح دهد. در جلسه شورا، ناصر امانی در واکنش به انحلال یادمان سازه گفت: نباید بگذاریم فاوا بیش از این رو به افول برود. مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا هم گفت: ترک تشریفات ها در شهرداری در حوزه مالی شفاف شود و گزارش آن به شورا ارسال شود همچنین هزینه کرد اربعین در اختیار شورا قرار بگیرد. علی اصغر قائمی نیز در خصوص سخنان معاون شهردار در رابطه با صندلی جلبکی که به اندازه ۴ درخت اکسیژن تولید می‌کند  گفت: با تشکر از باقری و صندلی جلبکی شان. او در خصوص تغییر نام تهران من به شهرزاد  هم گفت نام تهران را حذف کردند نام چایی بر سامانه شهرداری گذاشتند.

انتقام از اسرائیل بنا به مصحلت، با تأخیر روبرو شده
مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مردم ما انتظار انتقام سخت را می‌کشند گفت: بنا به مصحلت نظام اسلامی ایران قدری این موضوع با تأخیر روبرو شده است..

۸۰ درصد تولیدی‌های کیف زنانه در تهران در تسخیر افغانستانی ها
سید محمود موسوی، رئیس اتحادیه سراجان تهران اظهار داشت: ۸۰ درصد تولیدی‌های کیف زنانه در تهران متعلق به اتباع افغانستانی است. آن‌ها چندین سال است که در صنف ما رخنه کرده‌اند؛ نه مالیات می‌دهند و نه ارز صادرات کیف را برمی‌گردانند. موسوی افزود: اتباع در این صنف تولیدات بی‌کیفیتی دارند، هیچ کدام از آن‌ها مجوز ندارند و همه غیرقانونی کار می‌کنند. اتاق اصناف می‌گوید برای پلمب این واحد‌ها توسط اماکن، نیاز به ارائه کد ملی است، در حالی که این‌ها اتباع افغانستانی هستند و کد ملی ندارند؛ به همین دلیل امکان پلمبشان وجود ندارد.

نظر قاطع ۹۲ درصد مردم درباره وارادات خودرو
در نظرسنجی برنامه به اضافه یک موضوع خودروی داخلی به بحث گذاشته شد و از بینندگان برنامه سوال شد که بین دو گزینه «اشتغال ۳ میلیون نفر در صنعت خودرو و صنایع وابسته» و‌ «وارادات خودروی با کیفیت خارجی» کدام گزینه برایشان اهمیت بالاتری دارد؟ نتیجه این نظرسنجی نشان داد که بیش از ۹۲ درصد مردم اولویتشان واردات خودروی با کیفیت است.

پزشکیان: اجازه ندهیم اقشار آسیب پذیر زیر چرخ توسعه له شوند
رئیس جمهور با بیان اینکه رضایت مردم اصل است و اجازه ندهیم اقشار آسیب پذیر زیر چرخ توسعه له شوند گفت: باید مردم را آگاه کنیم که چه مداخلاتی باید در عرصه اقتصادی صورت گیرد و طبیعتا نیاز به چه جراحی‌هایی هست که کشور از این وضعیت خارج شود. 

توضیح فرودگاه امام درباره دلیل ازدحام مسافران
شهر فرودگاهی امام خمینی درپی انتشار تصاویر ازدحام مسافرین در این فرودگاه اعلام کرد: به دلیل موضوعات پیش آمده در منطقه و حملات پی در پی به رژیم صهیونیستی از کشورهای منطقه که منجر به تعطیلی فرودگاه‌های آن رژیم اشغالگر شده است، برای احتیاط بیشتر، اکثر شرکت های هواپیمایی درخواست دارند پروازهای آنان مابین ساعت ٣ بامداد تا ١١ صبح انجام شود و مدیریت شهر فرودگاهی صرفا به لحاظ همکاری با ایرلاین‌ها برای برقراری پروازهای فوق العاده و اینکه مسافرین بتوانند از تعطیلات روزهای پایانی تابستان نهایت استفاده را ببرند قبول مسئولیت کرده و کلیه پروازهای درخواستی را پذیرفته است.

غرق شدن کشتی ایرانی در آب‌های کویت
روزنامه کویتی «الجریده» نوشت یک کشتى ایرانى در آبهاى کویت غرق شد. به گزارش الجریده، تاکنون پیکر ۳ نفر پیدا شده و جستجو برای یافتن ۳ جنازه دیگر ادامه دارد. کارکنان کشتی غرق شده، ایرانی و هندی بوده‌اند.

مدیر شبکه مالی موساد در ترکیه دستگیر شد
رسانه‌های دولتی ترکیه گزارش دادند که پلیس استانبول «لیرودون رکسهپی» مدیر شبکه مالی موساد در ترکیه را بازداشت کرد. 

پیکر محمد علی بهمنی به خاک سپرده شد
پیکر «محمد علی بهمنی» استاد شعر، غزل و ترانه سرایی در ضلع جنوبی تالار شهید آوینی بندرعباس به خاک سپرده شد. 

تکذیب رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی
خبری در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده که گویا کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ موافقت کرده است اما ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرحی با عنوان لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح نشده است. 

تکذیب تغییر مبلغ یارانه نقدی
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر در مبلغ یارانه نقدی را خلاف واقع دانست و تاکید کرد مبلغ یارانه دهک‌های ۱ تا ۳ به ازای هر فرد خانوار ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ به ازای هر فرد خانوار ۳۰۰ هزار تومان است. 

طرح مجلس برای کاهش سالانه ده درصد از جمعیت اتباع خارجی
در طرح طرح الحاق ۵ تبصره به ماده ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران در جلسه علنی ۲۱ مرداد ماه اعلام وصول و به کمیسیون مربوطه برای بررسی ارجاع شد. در این طرح وزارت کشور موظف شده ظرف سه ماه ترتیبی اتخاذ کند که کل جمعیت اتباع بیگانه در هر شهر، روستا، شهرستان و استان نباید بیشتر از سه درصد کل جمعیت ساکن و شاغل در آنجا باشد و تعداد جمعیت اتباع بیگانه مقیم در کشور باید سالانه ده درصد کاهش یابد. همچنین میانگین استفاده سالانه اتباع بیگانه از یارانه‌های پنهان در زمان تمدید پروانه اقامت شان باید از آنها اخذ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا