استان ها

استقرار ۲۵۰ موکب توسط جهادگران در سطح خراسان رضوی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد روحانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبیرخانه ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده آقا علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد تشکیل شد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: دبیرخانه ایستگاه‌های خدمت رسانی به زائرین پیاده آخر صفر در مشهد با هدف پشتیبانی و اسکان، خدمات به گروه‌های جهادی سراسر استان شروع به فعالیت کرده است.

وی با توجه به اینکه هماهنگ کننده اسکان و ارائه خدمات به گروه‌های جهادی سراسر کشور هستیم ادامه داد: ۲۵۰ ایستگاه خدمت رسانی توسط جهادگران در سطح استان مستقر شده و ۴ هزار نفر جهادگر در موکب ها به زائرین خدمت رسانی می‌کنند؛ تا به امروز ۱۱۷ هزار نفر طی روزهای گذشته توسط موکب ها اسکان شبانه انجام شده است و حدود ۵۰۰ هزار وعده غذایی توسط جهادگران در بین زائرین توزیع شده است.

روحانی بیان کرد: شهرستان‌هایی که در مسیر قرار ندارند، نیز پشتیبانی شده و کمک‌های مردمی و کشاورزان در قالب میوه در موکب ها منتقل و در بین زائرین پیاده توزیع می‌شود.

حضور موکب‌های استان‌های کشور در خدمت رسانی به زائرین پیاده در مشهد

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: استان‌های مختلف کشور نیز درخواست برپایی موکب داشتند و حضور پیدا کردند اصفهان، تهران، گلستان، سمنان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، موکب هایی در مسیر منتهی به مشهد و داخل شهر مستقر کردند و خدمات خود را با پخت غذای محلی شهر خود در بین زائرین پیاده پذیرا هستند.

همکاری امور مساجد و بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به زائرین پیاده

وی در خصوص هماهنگی با امور مساجد نیز عنوان کرد: گروه‌های زیر ۲۵ نفر در یک قالب یا بیشتر از ۲۵ نفر در یک قالب را جهت اسکان با مساجد هماهنگ شده است همچنین آشپزخانه‌هایی نیز در راستای استقرار وسایل آشپزی در غیر نبود از آشپزخانه مسجد استفاده کنند صورت گرفته است آشپزخانه مرکزی نیز هماهنگ شده، اگر گروهی جایی برای پخت پز نداشت از این آشپزخانه استفاده کنند، در نتیجه تمام هماهنگی‌ها صورت گرفته تا خدمت رسانی بهتری زائرین حضرت رضا (ع) ارائه شود.

از کربلا تا مشهد الرضا خدمت ادامه دارد

روحانی ادامه داد: ۵۰ موکب نیز از که در شهرهای کربلا و نجف به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کردند مستقیماً وارد مسیرهای منتهی به مشهد و داخل شهر شدند، همان خدمات را برای زائرین پیاده دهه آخر صفر صورت می‌گیرد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: طی روزهای منتهی به پایان ماه صفر اقدامات عملیاتی در حوزه راه سازی توسط ماشین آلات بنیاد تعاون بسیج، بسیج مهندسین و لشکر ۵ نصر جهت برقراری موکب ها انجام شده است.

بسیج سازندگی مسؤول پشتیبانی و توزیع انرژی در موکب‌های جهادی

وی اشاره کرد: توزیع مواد غذایی، انرژی، برق، آب، گاز، و پشتیبانی‌های مردمی به موکب ها توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته، همچنین طلاب جهادی نیز در موکب ها مستقر هستند تا در راستای امور فرهنگی و احکام به زائرین خدمت رسانی کنند.

۵۱ گروه پزشکی به صورت جهادی در موکب ها خدمت رسانی می‌کنند

روحانی تصریح کرد: ۵۱ گروه پزشکی در موکب ها مستقر هستند تا به زائرین پیاده خدمت رسانی کنند، همچنین اقشار مختلف بسیج در قالب تعمیرات خودرویی، آرایشگری، بسیج کشاورزی پای کار آمدند تا بتوانند بهترین خدمت رسانی را به زائرین پیاده آقا علی بن موسی الرضا (ع) ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا