استان ها

برگزاری دادگاه‌های برخط علنی، گامی در راستای افزایش آگاهی‌ حقوقی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی صبح شنبه در دیدار اعضای هیأت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهادت سردار جبهه مقاومت، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت می‌گویم و امیدوارم «وعده صادق» به زودی محقق شود تا ظالم طعم مجازات اسلامی را بچشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در بسیاری از مواقع که مردم از شیوه دادرسی در محاکم گلایه‌هایی دارید بخشی از موضوع به عدم آگاهی افراد از متون و نصوص قانونی و حقوق خودشان برمی‌گردد.

عبدالهی با بیان اینکه این در حالی است که دادگاه نهادی بی طرف است که بر اساس قانون و مستندات حکم می‌دهد، ادامه داد: نهادهایی چون هیئت اندیشه‌ورز حقوق دانان می‌تواند به افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم کمک کنند.

وی یادآور شد: برگزاری دادگاه‌های برخط علنی یکی از اقدامات ما در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم است که ما در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در گذشته یک دانشجوی رشته حقوق آرزو شرکت در دادگاه‌ها را داشت که ما در این زمینه ممنوعیت‌هایی داشتیم ولی اکنون با دادگاه‌های برخط این موضوع میسر است و موجب افزایش توانمندی‌های حقوقی می‌شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه یکی از آخرین قوانین لازم‌الاجرا الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول است، اظهار کرد: مردم در این زمینه هنوز اطلاعات کافی ندارند که موجب خسران به افراد می‌شود که در این زمینه باید اطلاعات رسانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا