سیاسی

نتانیاهو می‌داند که دولت پزشکیان دنبال تنش زدایی است؛ او می‌دید که یک جریانی خلاف نظر او شکل می‌گیرد / نتانیاهو حاضر است هرگونه جهنمی را به کشور‌های منطقه تحمیل کند / نتانیاهو خط قرمز‌ها را رد می‌کند تا جنگ را تا زمان روی کار آمدن ترامپ ادامه دهد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

حشمت الله فلاحت پیشه، رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید پازل جنگی که توسط نتانیاهو طراحی شده یک آینده شوم است. دروازه جهنمی که در آینده شکل می‌گیرد فقط برای نتانیاهو خوب است؛ او هرگونه صلح را آغاز سلسله محاکمات خود در داخل و خارج می‌داند. او حاضر است هرگونه جهنمی را به کشور‌های منطقه تحمیل کند.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس درباره انگیزه‌های اسراییل برای اقدام تروریستی در تهران به «انتخاب» گفت: آقای هنیه کسی بود که مسئول شاخه سیاسی حماس و محور مذاکرات بود. مذاکرات با حماس زمانی که می‌خواست به نتیجه برسد، نتانیاهو مانع می‌شد. در طرف مقابل هم آقای هنیه به عنوان یک دیپلمات شناخته شده بود. الان آقای نتانیاهو دقیقاً رئیس سیاسی حماس را در تهران ترور کرده تا پروسه آتش بس با حماس به طور کامل از بین برود، آتش جنگ با ایران هم گرم شود. نتانیاهو می‌داند که دولت پزشکیان دنبال تنش زدایی است و حتی آمریکایی‌ها را هم دعوت کردند که با قبول واقعیت‌های ایران به سمت تنش زدایی بیایند. آقای پزشکیان در اولین موضع‌گیری خود، اعلام آمادگی کرد که ایران حاضر است برای پایان دادن به بحران غزه، با کشور‌های دنیا همکاری کند. آقای نتانیاهو می‌دید که یک جریانی خلاف نظر او شکل می‌گیرد. مجموعه گروه‌های مقاومت از ظرفیت لازم برای تحمیل یک جنگ فرسایشی به نتانیاهو برخوردار هستند. شرایط اگر اینگونه پیش رود، نتانیاهو از داخل و خارج دچار فشار جدی خواهد شد و دولت او فرو می‌پاشد.

وی درباره پاسخ ایران در مقابل اقدام تروریستی اسراییل بیان کرد: من منکر اقدام مقابله به مثل ایران نیستم و این اقدام صورت می‌گیرد، اما پازل جنگی که توسط نتانیاهو طراحی شده یک آینده شوم است. دروازه جهنمی که در آینده شکل می‌گیرد فقط برای نتانیاهو خوب است؛ او هرگونه صلح را آغاز سلسله محاکمات خود در داخل و خارج می‌داند. او حاضر است هرگونه جهنمی را به کشور‌های منطقه تحمیل کند.

این نماینده سابق مجلس درباره احتمال وقوع تنش نظامی در منطقه گفت: ما باید جزئیات را ببینیم تا بازی حریف ما را منحرف نکند. جنگ یک پازل شوم است، شاید بخشی از مقدمات آن قابل توجیه باشد، اما خود جنگ قابل توجیه نیست. قطعات مختلفی از رنگ‌های مختلف در جنگ وجود دارد و معمولاً کسانیکه این پازل را می‌چینند آینده را پیش‌بینی نمی‌کنند. پازل جنگ زمانیکه شکل می‌گیرد، دروازه جهنم رو به یک ملت باز می‌شود.

او افزود: در عرصه‌ی سیاسی باید همه چیز را در راستای یک راهبرد کلان دید. نتانیاهو هم خط قرمز‌ها را رد می‌کند تا جنگ را تا زمان روی کار آمدن ترامپ ادامه دهد. ما با یک نتانیاهویی مواجه هستیم که تحت پیگرد بین‌المللی و تحت پیگیرد داخلی است. خون خواهی خانواده‌های گروگان‌های اسراییلی به پرونده‌های او اضافه خواهد شد. او می‌داند که فقط در جنگ می‌تواند نفس بکشد.

فلاحت پیشه درباره راهکار عبور دولت پزشکیان از شرایط فعلی برای از سرگیری مذاکرات گفت: دولت پزشکیان باید مسیر خود را پیش ببرد و در هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های منطقه، سعی کند که خاورمیانه در دام یک جنگ جدید نیفتد. جریان مقاومت از سپاه قدس تا نیرو‌های حماس، یک واقعیت فراملی هستند. جریان مقاومت یک موجودیت فراملی است و خودش به تنهایی توان مدیریت جنگ با اسراییل را دارد. پزشکیان باید ظرفیت‌های خود را در خدمت دیپلماسی قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا