سیاسی

صبحانه خبری، ۲۷ تیر ۱۴۰۳؛ از احضار دختران بی حجاب یک دسته عزاداری در کرج تا توضیحات ظریف درباره اعلام نتیجه نهایی بررسی انتخاب وزرا تا ۳ مرداد 

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پسر ترامپ: توانایی ایران برای حذف پدرم بسیار بیشتر از یک بچه تفنگ به دست است
کارزار انتخاباتی ترامپ نیز شروع به بهره برداری سیاسی از این موضوع کرده است. از جمله پسر ارشد ترامپ در مصاحبه‌ای در واکنش به ادعا‌ها  درباره تلاش ایران برای ترور پدرش گفته: فکر می‌کنم این یک نوع تایید بزرگ است. وقتی طرف‌هایی مانند ایران می‌خواهند شما را حذف کنند، احتمالا به این معنی است که (ترامپ) برای آمریکا خوب است و برای ایران بد. این ممکن است بزرگترین تایید سیاسی باشد. اما توانایی‌های آن‌ها بسیار بیشتر از یک بچه تفنگ به دست است.

گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان با پزشکیان
ولیعهد سعودی با مسعود پزشکیان تلفنی گفت‌وگو کرد. در جریان این گفت‌وگو، ولی‌عهد سعودی و رئیس جمهوری ایران نسبت به تقویت روابط تهران و ریاض ابراز خرسندی کردند و بر لزوم ادامه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کردند. 

درگیری مسلحانه در خوزستان؛ ۵ نفر کشته شدند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از بازداشت ۲۷ نفر از عوامل درگیری روستای کبیره مدینات بخش غیزانیه اهواز خبر داد. جعفری چگنی گفت: متاسفانه تاکنون پنج نفر در این درگیری مسلحانه به قتل رسیده‌اند. تحقیقات قضایی توسط بازپرس ویژه در مجتمع جنایی دادسرای مرکز استان درحال انجام است. 

لغو مجوز هیأت کرجی که افراد بدون حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کرده بودند
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی  گفت که مجوز هیأت کرجی که افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کردند لغو و مسوول هیأت از سوی نهادهای انتظامی احضار شده است.

سریلانکا «۵۵ میلیون دلار» از بدهی خود به ایران را با چای تسویه کرد
سریلانکا از پرداخت بخش دیگری از بدهی خود به ایران بابت واردات نفت خام، از طریق صادرات چای خبر داد. رئیس هیئت مدیره چای سریلانکا رقم بازپرداختی به ایران را ۵۵ میلیون دلار عنوان کرده است. 

ظریف: خاتمی راهنمایی‌هایی کرده، اما ورود و دخالتی نداشته است
«محمدجواد ظریف» با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح فرایند انتخاب وزرا درباره سهم جبهه اصلاحات گفت: آقای پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بود. البته مستقلین، اعتدالیون و اصولگرایان هم طرفدار آقای پزشکیان بودند. لذا یک رنگین کمانی از گروه‌های سیاسی حضور داشتند اما واقعیت این است که یک سهم در گروه‌ها برای جبهه اصلاحات قرار داده‌ایم و از اعضای ستاد آقای پزشکیان در این گروه‌ها نماینده داریم، چراکه این افراد در بین مردم هستند و منعکس کننده نگرانی‌های جامعه و مردم هستند لذا این یک سهم خواهی نیست بلکه انتقال ملاحظات و نگرانی‌ها و دل مشغولی‌های مردمی است که در این سه هفته الی ۴ هفته با دوستان ما در ارتباط بوده اند. آقای خاتمی هیچ فشاری بر این کار نگذاشته اند. من خودم با ایشان صحبت کرده‌ام و ایشان از این جهت ورودی نداشته‌اند، راهنمایی کرده‌اند اما دخالتی نکرده اند. دیگر بزرگان اصلاحات هم همچنین اینگونه بوده است من این نگرش را در بزرگان اصلاحات و سایر بزرگان دیده‌ام و همه می‌خواهند کار را جلو ببرند.  

اسلامی: انفجار در اصفهان ارتباطی به سایت هسته‌ای نداشت
رییس سازمان انرژی اتمی درباره انفجار اخیر در اصفهان گفت: آن صحنه ارتباطی به سایت هسته‌ای نداشت و نزدیک ما هم نبود.

واکنش زاکانی به انتقاد برخی اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران
علیرضا زاکانی به انتقاد برخی اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران پاسخ داد و گفت: انتقادات صد در صد نادرست است. او گفت: در شورای شهر یک اقلیت مخالفی هستند که حرف‌های خودشان را می‌زنند. دلیل مشاجره‌ای که در صحن شورای شهر اتفاق افتاد را از خودشان بپرسید. نمی‌دانم بیشتر این مخالفت‌ها از کدام سمت است.

نرجس سلیمانی: تعداد تخلفات شهرداری سیر نزولی نداشته
نرجس سلیمانی درباره بروز فساد در شهرداری تهران و ایجاد نارضایتی میان شهروندان بیان کرد: یکی از ظرفیت های اعلامی و ابرازی آقای دکتر زاکانی فساد ستیزی بوده است اما با تاسف بسیار، حداقل خود بنده به عنوان یک عضو شورای شهر، تعداد همان تخلفاتی که روزانه دریافت می کنم سیر نزولی قابل توجهی نداشته و شهروندان نیز به عنوان مالکین حقیقی شهر بطور مداوم در حال انتقال گلایه های خود در حوزه های مختلف هستند.

واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ به بعد برای همه ایرانیان آزاد شد
علی بهادری‌ سخنگوی دولت گفت: آئین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان در جلسه امروز در دولت تصویب شد.

همایون اسعدیان: دو سوم بلیت فیلم‌های ارگانی را خود صاحبان فیلم می‌خرند
دبیر شورای صنفی نمایش گفت: وزارت ارشاد مدام می‌گوید چرا فیلم‌سازان صاحب نام فیلم نمی‌سازند؟! واقعاً جای سوال است که آن‌ها با چه امیدی باید کار کنند؟ الان بجز فیلم‌های ارگانی که ۱۰۰ میلیارد برایشان سرمایه‌گذاری می‌شود و ۱۰ میلیارد هم در فروش برنمی‌گردانند، بقیه به چه امیدی باید فیلم بسازند؟ متاسفانه باید بگوییم که انچه از آمار بیشتر فیلم‌های ارگانی در اختیار داریم نشان می‌دهد که دو سوم فروش آن‌ها حاصل خرید بلیت توسط خود صاحبان فیلم است، این یعنی همین آمار فروش اندک آن‌ها هم واقعی نیست. 

احضار دختران بی حجاب یک دسته عزاداری در کرج
فرمانده انتظامی استان البرز از «شناسایی و احضار» دختران بی حجاب در یک مراسم عزاداری روز عاشورا خبر داد. او گفت: پلیس حرمت شکنی به ساحتِ مقدس ائمه اطهار(علیه السلام) را بر نمی‌تابد و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد.

توضیحات ظریف درباره اعلام نتیجه نهایی بررسی انتخاب وزرا تا ۳ مرداد 
«محمدجواد ظریف» با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح فرایند انتخاب وزرا گفت: هرکارگروه قرار است حداقل سه نفر و حداکثر پنج نفر را به شورای راهبری معرفی کنند تا یک بار هم این شورا با حضور متخصصان این افراد را بررسی کنند و در نهایت از هر کارگروه سه نفر به رئیس جمهور معرفی شوند. وی افزود: فکر می‌کنم تا سوم مرداد اسامی نهایی به رئیس جمهوری معرفی می‌شوند تا چند روزی هم خود او بررسی را انجام دهد و در نهایت وزرا به مجلس معرفی شوند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا