کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر بین مجلس و قوه قضائیه درباره نمره آزمون کانون وکلا با ارائه استفساریه‌ای رفع می‌شود.کانون وکلا باید قانون را به طور جدی اجرا کند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: چند روز است شرکت‌کنندگان آزمون وکالت به نمایندگان پیامک می‌دهند و نسبت به ملاک عمل قرار دادن نمره خام آزمون وکالت اعتراض دارند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در این مورد دو بار تذکر دادم و رئیس مجلس شورای اسلامی هم نامه‌نگاری لازم را انجام داد، بیان کرد: مجلس بارها فریاد زده است که منظور از نمره در آزمون وکالت همان نمره تراز است اما در آزمون وکالت نمره خام را در نظر گرفتند و شاهد اظهارنظر معاون قوه قضائیه در این زمینه بوده‌ایم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح استفساریه دوفوریتی درباره موضوع مذکور، بیان کرد: آوردن استفساریه اشکالی ندارد، اما وقتی قانون شفاف است و می‌توان آن را عملیاتی کرد، نیازی به استفساریه نیست.

نقدعلی با بیان اینکه در آزمون‌های گذشته ۳ هزار نفر قبول می‌شدند، گفت: امروز با اقدام نادرست بیش از دو هزار نفر در آزمون وکالت پذیرفته شده و بالغ بر ۸۹ هزار جوان دلخور شده‌اند و می‌گویند قانون، تسهیل‌کننده بود یا تشدیدکننده بوده است. ملاک قانون و مشروع مذاکرات مجلس در خصوص نمره تراز آزمون وکالت شفاف است و کانون وکالت جز تمکین و عمل به قانون راه دیگری ندارد.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه اجازه دهید موضوعات در دستور دنبال شود، اظهار داشت: طرح قانون بانکداری اسلامی مواد بسیاری دارد و طبیعتاً از ۶ روز عبور می‌کند. طبق آئین نامه داخلی باید صبح و بعد از ظهر این طرح را در دستور داشته باشیم تا به اتمام برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً همه مکلفند قانون را رعایت و اجرا کنند، مخصوصاً کانون وکلا که خودشان در حقیقت مجری و مدافع قانون هستند.

وی تصریح کرد: اختلاف نظری وجود داشت که در قوه قضائیه نیز بحث شد. بنده هم دو نوبت با رئیس قوه قضائیه صحبت کردم. ابهامی در برداشت از قانون وجود داشت و روز گذشته قطعی شد که استفساریه را انجام دهیم.

قالیباف بیان کرد: امروز دو فوریت استفساریه مورد بحث قرار می‌گیرد، دوستان همراهی کنند تا فردا آن را به صحن بیاوریم و تصمیم بگیریم اما کانون وکلا بداند باید قانون را به طور جدی اجرا کنند و برای کانون وکلا چنین رفتاری خوب نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا