امیرعبداللهیان: پاسخ ایران در صورت اقدام خصمانه اروپا علیه سپاه سخت خواهد بود وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر قرار باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است به غلط تروریستی نامیده شود واکنش و پاسخ متقابل ایران سخت خواهد بود. به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه […]

امیرعبداللهیان:

پاسخ ایران در صورت اقدام خصمانه اروپا علیه سپاه سخت خواهد بود

پاسخ ایران در صورت اقدام خصمانه اروپا علیه سپاه سخت خواهد بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر قرار باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است به غلط تروریستی نامیده شود واکنش و پاسخ متقابل ایران سخت خواهد بود.

به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در وزارت امور خارجه میزبان چهار نماینده تحریم شده مجلس شورای اسلامی از سوی اتحادیه اروپایی، شامل حجت الاسلام نقد علی نماینده خمینی شهر، حجه الاسلام موسی غضنفری نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، اسماعیل کوثری نماینده تهران، سید مصطفی آقا میر سلیم نماینده تهران بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این دیدار تصمیم اروپا را نشان دهنده درک نادرست آنها از اوضاع داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور دانست و خطاب به نمایندگان اظهار داشت: این اقدام اتحادیه اروپایی بیانگر این است که اقدامات شما عزیزان در دفاع از منافع ملی و کشور تاثیرگذار بوده و آنها به همین دلیل چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

وی افزود: ما به صراحت اعلام کردیم اگر قرار باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران و بخش نظامی رسمی ماست، به غلط تروریستی نامیده شود واکنش و پاسخ متقابل ایران سخت خواهد بود. آنها نیز وضعیت خود و آسیب پذیری هایشان را می دانند، از این جهت پارلمان اروپا و شورای وزیران اروپا بحث های زیادی کردند و سناریوی دومی را پیگیری کردند که عبارت است از اینکه برخی افراد از جمله شما را در لیست تحریمی قرار دهند.

امیرعبداللهیان در پایان اظهارات خود از همه تلاش های چهار نماینده تحریم شده در دفاع از منافع ملی ایران قدردانی و ابراز امیدواری کرد با حضور فعال در عرصه منافع ملی، بیش از گذشته شاهد نقش آفرینی این نمایندگان مردم ایران باشیم.

نمایندگان شرکت کننده در این نشست نیز با اشاره به تلاش های برخی دولت های غربی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کارشکنی علیه منافع ملت بزرگ ایران، تحریم ها را ناشی از استیصال اتحادیه اروپا دانستند و افزودند تحریم اروپا ناشی از ضعف و محاسبات نسنجیده تصمیم گیرندگان این کشورها است و قطعاً باعث پیشرفت دولت و ملت خواهد شد.

چهار نماینده مجلس شورای اسلامی که از سوی اتحادیه اروپایی تحریم شده اند همچنین تاکید کردند: تحریم باعث شد تا ما در جایگاه نمایندگی با عزم و تلاش بیشتر برای تحقق منافع مردم عزیز ایران فعالیت کنیم.

نمایندگان ضمن تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از دستگاه سیاست خارجی از وزیر امور خارجه خواستند تا با قوت و از موضع عزت توام با عقلانیت و حکمت گام های محکم در سیاست خارجی تداوم یابد.