استان ها

اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم در الموت شرقی اظهار کرد: اگر سند راهبردی آموزش و پرورش محقق شود بسیاری از موضوعات و دغدغه‌های حوزه فرهنگ هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اهمیت قرار داده و به باید اولویت آموزش و پرورش باشد، افزود: ولی متأسفانه در سنوات گذشته افرادی سعی داشتند به جای پرداختن به این موارد، سند ۲۰۳۰ را اجرایی کنند و این مسئله مهم به دوش معلمان است.

آبنوش حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش را مهم دانست و تصریح کرد: عمده خواسته‌های معلمان در حوزه مسکن، رتبه بندی و جایگاه و منزلت معلمان امروز اولویت مسئولان کشور است و بنده نیز این دغدغه‌ها را می‌شناسم و پیگیر آن خواهم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه به شهدای کشور اشاره کرد و یادآور شد: همه شهدای کشورمان روزی محصل معلمان عزیز کشورمان بودند و تربیت یافتگان معلمان ما هستند به همین دلیل همه افتخار دانش آموز بودن را همچون مدالی درخشان در سینه داریم.

وی معلمان را سفیران فرهنگی کشورمان دانست که وظیفه تبیین مهم‌ترین مسائل فرهنگی و سیاسی را به دوش می کشند عنوان کرد: جایگاه تربیت در محضر معلمان بسیار مهم‌تر از حتی خانواده است چراکه دانش آموزان به معلمان خود اعتقاد داشته و از آنها الگوبرداری می‌کنند پس تشویق و ترغیب آنها به اصول و موازین ملی و دینی نیز دارای اهمیت است.

آبنوش یادآور شد: همه ما در هر لباسی هستیم به اینکه روزی دانش آموز معلمان بوده‌ایم افتخار می‌کنیم و امروز هم امیدوار پرورش یافتن نسل جدید یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های معلمان است.

در خاتمه با حضور منتخب مجلس دوازدهم از معلمان نمونه بخش الموت شرقی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا