میرباقری: دشمنان الهی با سخنان خود تلاش می‌کنند نور الهی را خاموش کنند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مهر: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت الله حق شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید اراده کرده بر اینکه نور و جریان هدایت را که از طریق انبیا و اولیا نازل کرده به کمال برساند، از طرف دیگر جریان مخالفی وجود دارد که می‌خواهد اجازه ندهد چنین اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: دشمنان الهی با سخنان خود تلاش می‌کنند نور الهی را خاموش کنند اما خداوند اراده کرده است که این نور خاموش نشود. نقطه کانونی نور الهی، انبیا و اولیا او هستند که خداوند اراده کرده خاموش نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: در دنیا جریان کفری وجود دارد که کراهت دارند نور الهی باقی بماند اما خداوند تابع آنها نیست، خداوند در قرآن کریم مکرر صفت عزیز و با اراده درباره خود به کار برده است، وقتی خداوند تصمیم می‌گیرد بر اساس حکمت عمل می‌کند و عزیز است و اینگونه نیست که خداوند با حرف و حدیث کافران مسیر خود را تغییر دهد.

این کارشناس مذهبی با استناد به آیه‌ای دیگر از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند اراده کرده که این چراغ خواب هدایت را به عالم برساند، این اتفاق در عصر ظهور رخ می‌دهد. مشرکان دوست ندارند دین الهی غالب شود و زیرا دین آنها در کنار سایر ادیان منحرف قرار دارد. بر اساس تفکر شرک آلود امروز در دنیا همه چیز حتی دین منحرف محترم است. آنها می‌گویند انسان اصل است هر چیزی را انتخاب کند محترم است حتی اگر اشتباه باشد.

وی با بیان اینکه اراده خداوند است که دین اسلام غالب شود، ابراز کرد: اراده خداوند این است که دو سرمایه در دست پیامبر (ص) یعنی کتاب قرآن و امام به همه مردم عالم برسد. اما مشرکان دوست ندارند فقط دین الهی باشد می‌گویند همه چیز باشد دین هم در کنار آن باشد. پیامبر (ص) خبر از عالم بالا و ملکوت آورده است در حالی که بقیه ادعای آوردن خبر می‌کنند و دروغ می‌گویند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه قرآن می‌فرماید پیامبر خبر بزرگی برای شما آورده همه به آن گوش فرا دهید، گفت: آن خبر عظیم حضرت امیر مؤمنان امام علی (ع) است. صحنه قیامت هم زمان ظهور این خبر است. ما در این زمینه باید چنان بزرگ شویم که در بعثت، رجعت و قیامت با پیامبر (ص) همراه شویم کسانی که افق دیدشان بلند نیست و درون آنها شرک وجود دارد نمی‌توانند همراه پیامبر (ص) باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا