تاخیر در تخصیص بودجه در چند ماه باقیمانده جبران شود

ذاکر:

تاخیر در تخصیص بودجه در چند ماه باقیمانده جبران شود

تاخیر در تخصیص بودجه در چند ماه باقیمانده جبران شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۱ بعد از هفت ماه تخصیص داده نشده، اما زمان تمام نشده و چند ماه باقی مانده است، دستگاه‌های مسئول در این مدت تأخیر را جبران و به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در جلسه علنی درباره اجرای بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: موضوع امروز یک بحث نظارتی است و مجلس به قوانینی که مرتبط با سرمایه‌گذاری است توجه ویژه دارد چراکه به معیشت و اشتغال مردم بازمی‌گردد و بر آن نظارت دارد.

وی تاکید کرد: متأسفانه ما گرفتار یک موضوعی شده‌ایم و آن این است که مجلس قوانین را تصویب می‌کند اما در زمان تخصیص منابع بر روی زمین می‌ماند. این روند فایده‌ای ندارد. ما زحمت می‌کشیم و کار قانونی را به نتیجه می‌رسانیم اما وقتی به مرحله اجرا می‌رسد در دست ما، مردم و سرمایه‌گذاران هیچ چیزی نیست.

ذاکر با طرح این سوال که چرا باید تسهیلات مربوط به اشتغال بر زمین بماند؟ عنوان کرد: زمانی که به سرمایه گذار می‌گوئیم که چرا نیرو جذب نمی‌کند، می‌گوید سرمایه در گردش نداریم. آیا قدرتی که مجلس با قانونگذاری اعطا کرده است توانسته مشکلی از مردم را حل کند یا خود به عامل ایجاد مشکل برای معیشت مردم و اشتغال جوانان تبدیل شده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: مجلس مبلغ زیادی تسهیلات برای حمایت از سرمایه گذاران به منظور حمایت از اشتغال تصویب کرد. آیا این مبلغ تخصیص پیدا کرده است؟ ما چقدر در حوزه‌های مختلف در کشور سرمایه گذاری کرده‌ایم؟ در زمینه سرمایه‌گذاری کوتاهی کرده‌ایم. گلایه ما این است که چرا نتوانستیم مسئله اشتغال جوانان را حل کنیم. جوانان تحصیلک رده و فارغ‌التحصیل بسیاری داریم که بیکار هستند. مسئولان باید پاسخگوی اشتغال این جوانان باشند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ باید عملیاتی می‌شد اما هنوز بعد از گذشت هفت ماه بودجه به درستی تخصیص داده نشده است. اما زمان تمام نشده و چند ماهی باقی مانده است. دستگاه‌های مربوطه و مسئول در زمان باقی مانده این تأخیر را جبران کنند و به وظایف خود عمل کنند.

بودجه سال ۱۴۰۱ باید عملیاتی می‌شد اما بعد از گذشت هفت ماه تخصیص داده نشده است؛ اما زمان تمام نشده و چند ماهی باقی مانده است؛ دستگاه‌های مسئول در زمان باقیمانده این تأخیر را جبران و به وظایف خود عمل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا