اقتصادی

نکات طلایی در آرایشگری مردانه

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

به نظر می‌رسد که برای شروع هر حرفه‌ای باید اطلاعاتی را در رابطه با آن کسب کرد؛ درست مثل حرفه‌ی آرایشگری مردانه. هر چند حتی اگر به دنبال انجام این حرفه هم نیستید، بهتر است این مطلب را از دست ندهید؛ چرا‌که شما به‌عنوان مشتری نیز ممکن است حداقل یک مرتبه در ماه به آرایشگاه بروید؛ پس بهتر است کمی با نحوه‌ی کار آن‌ها آشنا شوید.

آموزش آرایشگری مردانه با مدرک بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای ، برای ارتباط بیشتر به لینک مراجعه کنید

حرفه‌ی آرایشگری مردانه یک حرفه‌ی تخصصی است که باید برای شروع کار، به مهارت بالایی دست یافت. کار در این حرفه به دانستن یک سری نکات و البته رعایت آن‌ها بستگی دارد. پس لطفا همچنان با ما همراهی کنید تا این اصول و نکات را بیاموزید.

یک نگاه اجمالی

شناخت ابزار‌ها‌ی آرایشگری از اولین نکاتی است که باید آموزش داده شوند. بعد از شناخت ابزار‌ها نیاز به شناخت و رعایت یک سری اصول بهداشتی است. بخش‌ها‌یی از این اصول، شخصی و بخش‌ها‌یی نیز مربوط به ابزار و محیط هستند. در هر صورت رعایت آن‌ها منجر به حفظ سلامت خود آرایشگر و همچنین مشتریان او می‌شود. بعد از یادگیری این فنون، نحوه‌ی کار با قیچی، شانه و ماشین و دسته تیغ به هنر‌جو‌یان این حرفه آموزش داده می‌شود.

قبل ورود به نکات طلایی آرایشگری مردانه ، باید با فرم‌ها‌ی چهره و اصول مرتبط با آن آشنا باشید. برای تحقق این هدف، باید در رابطه با چهره‌شناسی یا قانون مرفولوژی، آموزش‌ها‌ی لازم را ببینید. اگر به موسسه‌ها‌ی هنری مطمئن و اصول‌مند‌ی پا بگذارید، می‌توانید این مراحل را به‌تدریج طی کنید و تجربه‌ی خود را افزایش دهید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه توسط بهترین اساتید

نظافت ابزار‌ها

ابزار‌ها‌ی پلاستیکی

برای اینکه ابزار‌ها‌ی آرایشگری را استریل کنید، لازم است که حتما ابزار‌ها‌ی پلاستیکی را به مدت ۲۰ دقیقه در داخل ساولن و دتول قرار دهید. بعد از انجام کامل این مرحله، ابزار‌ها‌ی پلاستیکی شما استریل می‌شوند.

ابزار‌ها‌ی فلزی

ابزار‌ها‌ی فلزی برای تمیز و استریل شدن، نسبت به ابزار‌ها‌ی پلاستیکی راه و روش متفاوتی دارند. برای استریل کردن این ابزار‌ها، ۲ راه پیش‌روی خود دارید؛ یکی اینکه از چراغ الکلی، پنبه و الکل استفاده کنید و یا اینکه از پد الکلی کمک بگیرید. این‌ها روش‌ها‌یی هستند که از گذشته مورد‌استفاده قرار گرفته‌اند.

یک روش دیگر هم وجود دارد که هم برای استریل ابزار‌ها‌ی پلاستیکی جوابگو است و هم برای فلزی. اتوکلاو، دستگاهی است که از لیزر برای استریل کردن استفاده می‌کند. در‌نتیجه شما می‌توانید به کمک آن، با یک تیر دو نشان بزنید.

مدل مو‌ها

بین مدل مو‌ها‌ی مردانه، ۶ مدل اصلی وجود دارند که عموما سایر مدل‌ها از این ۶ مدل، شاخه می‌گیرند.

این مدل‌ها کاملا بر مدل‌ها‌ی طبیعی و مانکن آموزش داده می‌شوند؛ بنابراین افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از مو‌ها‌ی مانکن‌ها، دوره‌ها‌ی خود را بگذرانند و دوران ناشیگری را نیز با آن‌ها به پایان برسانند تا بعد‌ها مو‌ها‌ی مشتریان را کاملا حرفه‌ای کوتاه کنند و اشتباهی مرتکب نشوند.

  • کوپ cm ۲
  • کوپ cm ۴
  • ساده
  • قارچی
  • تایسونی
  • آلمانی

انواع پوست

پوست اشخاص نسبت به یکدیگر متفاوت است؛ طوری که ویژگی‌ها‌ی مختلفی هم دارند. در‌نتیجه نمی‌توان به‌اصطلاح نسخه‌ای که برای یک نفر می‌پیچیم را برای دیگران هم بپیچیم. در‌ضمن تشخیص درست نوع پوست اهمیت زیاد‌ی دارد؛ چرا‌که یک تشخیص نا‌درست به استفاده از محصول آرایشی بهداشتی اشتباه می‌انجامد. انجام این کار هرچند که در همان ابتدا‌ی کار مشخص نباشد؛ با این وجود تاثیر منفی خود را بر پوست می‌گذارد.

انواع پوست

  • چرب
  • خشک
  • معمولی
  • مختلط

شناخت فرم و نوع گردن

اهمیت این نکته هم به اندازه‌ی تشخیص فرم صورت و پوست، بالا است. فرم گردن و صورت همگی در انتخاب و انجام آرایش، چهره و مدل مو تاثیر می‌گذارند و نمی‌توان بر آن‌ها چشم بست.

  • گردن چاق
  • گردن استاندارد
  • گردن لاغر

آشنایی با انواع حالت‌دهنده‌ها

امروزه با وجود انواع حالت‌دهنده‌ها به‌راحتی می‌توان حالت مو‌ها را تغییر داد و در آن‌ها تنوعی ایجاد کرد. افراد زیاد‌ی هستند که دوست دارند در مناسبت‌ها‌ی مختلف و یا حتی برای تنوع هم که شده، حالت مو‌ها‌یشان را تغییر دهند. برای تحقق این خواسته، شما به‌عنوان یک آرایشگر، باید با انواع حالت‌دهنده‌ها، شیوه‌ی کار آن‌ها و همچنین اطلاعاتی مثل مدت پایداری و … آشنا شوید تا بتوانید از آن‌ها، مطابق شرایط استفاده کنید و ضمن تغییر حالت مو‌ی مشتریان، نا‌خواسته به آن‌ها آسیبی نرسانید.

پودر حالت‌دهی، رنگ مو‌ی مالت، گلسی استار، اسپری رنگ، براق‌کننده‌ها و … از جمله حالت‌دهنده‌ها‌یی هستند که در آرایشگاه‌ها بکار برده می‌شوند.

سایر نکات لازم جهت آرایشگری

امروزه در آرایشگاه‌ها‌ی مردانه از انواع رنگ، مش و حتی ماسک صورت و موارد دیگر نیز استفاده می‌شود؛ درست بر‌عکس گذشته که این موارد تنها برای بانوان کاربرد داشت. بنابراین آرایشگران معمولا نکاتی را هم در رابطه با این موارد می‌آموزند تا در مواقع لازم بتوانند به خواسته‌ی مشتری، پاسخ خوبی بدهند.

انواع ماسک

اسکراپ، بیلاف، پودری، شنی، ماسک‌ها‌ی کاغذی، بینی، لب و چشم از انواع ماسک‌ها‌یی هستند که در آرایشگاه‌ها کاربرد دارند و به هنر‌جو‌یان نیز آموزش داده می‌شوند.

آیتم‌ها‌ی رنگ

آیتم‌ها‌یی مثل رنگ، مش در قالب‌ها‌ی هایلایت، سانلایت، مش سوزنی، تکه‌ای و فویلی در آموزشگاه‌ها‌ی آرایشگری به طور کامل آموزش داده می‌شوند. در این مرحله در رابطه با اکسیدان‌ها، درصد آن‌ها و نحوه‌ی بکار‌بردنشان نیز نکات و اطلاعات کافی داده می‌شود و فرد به طور عملی در رابطه با آن‌ها یاد می‌گیرد.

پاکسازی پوست

شاید کمی تعجب کنید اما نکات طلایی آرایشگری مردانه شامل پاکسازی صورت نیز می شود. پاکسازی پوست به‌ویژه پوست صورت، از جمله موارد مراقبتی پوستی است که امروزه همه‌ی توجهات را به‌سوی خود جلب کرده است؛ چرا‌که استفاده از آن منجر به شفافیت و سلامت پوست می‌شود و از پیری آن جلوگیری می‌کند. از جمله روش‌ها‌ی آن، لیفتینگ و پیلینگ هستند که بعد از گذراندن دوره‌ها‌یی، به هنر‌جو‌یان این رشته آموزش داده می‌شوند.

انتخاب محیط مناسب

اگر در حال حاضر قصد شما از آرایشگری، همکاری است؛ بنابراین سعی کنید سالن‌ها‌یی را بیابید که از اعتبار و محبوبیت بالایی برخوردار باشند؛ چرا‌که این اعتبار نشان‌دهنده‌ی کیفیت کار آن‌ها است. اگر شما در چنین سالنی مشغول بکار شوید، بعد از مدتی سابقه‌ی خوبی کسب می‌کنید و در این حرفه به توان بالایی می‌رسید.

اگر هم قصد دارید یک آرایشگاه برای خود داشته باشید بهتر است در حد توان خود از دکوراسیون شیک و تمیز به همراه یک سری از امکانات و تجهیزات این کار بهره ببرید. این اقدامات به جذب مشتری کمک زیاد‌ی می‌کند.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، آرایشگری یک حرفه‌ی تخصصی است و باید برای کسب مهارت کافی در آن به‌اصطلاح دود چراغ خورد. ما سعی کردیم طی این مطلب، چندین نمونه از نکات لازم و طلایی جهت آرایشگر‌ی مردانه را به شما نشان دهیم. اگر همچنان به این حرفه علاقه دارید و حتی اشتیاق شما بیش‌تر هم شده است، سعی کنید چیز‌ها‌ی بیش‌تر‌ی در رابطه با آن بیاموزید و تا می‌توانید در آن کسب تجربه کنید. مطمئن باشید که با این روند آرایشگاه شما به یکی از بهترین آرایشگاه‌ها تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا