مجلس

تغییر قوانین اتاق بازرگانی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه مقصودی، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به طرح انتقال دفاتر و حساب بانکی شرکت‌ها و کارخانجات به شهر محل استقرار، در دستور کار امروز عصر کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

نماینده مردم «بروجرد» با بیان اینکه بر روی این مسئله بحث و بررسی صورت گرفت، بیان کرد: با این حال اختلاف نظرات زیادی در این بخش وجود داشت و مقرر شد تا طرح مذکور در کمیته مذکور مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا به پختگی لازم برسد.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی برای معرفی به کمیسیون مشترک طرح نظام بخشی فضای مجازی مد نظر قرار گرفت و اعضای کمیسیون جهت عضویت در این کمیته انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در ادامه این جلسه، موضوع تغییر قوانین اتاق بازرگانی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین مربوط به اتاق بازرگانی نزدیک به ۳۰ سال است که تغییری نداشته است، ادامه داد: پیرامون این موضوع تاکید شد که اتاق بازرگانی یک مؤسسه غیرانتفاعی بوده و به همین دلیل نیز مجلس نظارتی بر آن ندارد. از این رو اذعان شد که باید اتاق بازرگانی تبدیل به یک مؤسسه عمومی شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی خود را مشاور سه قوه دانسته در حالی که بیشتر ارتباطاتش با دولت است، ادامه داد: از این رو عملاً مجلس و قوه قضائیه به این فعالیت‌ها، ورودی ندارند. بنابراین در رابطه با اصلاح قوانین اتاق بازرگانی در جلسه کمیسیون مذاکراتی صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا