سیاسی

عراقچی خواستار برگزاری «فوری» نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی شد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در دیدار با «حسین ابراهیم طه» دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی خواستار برگزاری فوری نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی شد.

 

 سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز شنبه به وقت محلی در دیدار فوری با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در نیویورک بر مسئولیت کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به جنایات ضد بشری و وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و بیروت گفت: حمله دیروز رژیم صهیونیستی به مناطق پرازدحام بیروت با استفاده از بمب‌های بزرگ سنگرشکن مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و متاسفانه نهادهائی مانند شورای امنیت سازمان ملل فاقد اراده لازم برای مقابله و توقف جنایات رژیم صهیونیستی هستند. آمریکا نیز به صورتی همه جانبه از این رژیم حمایت سیاسی و تسلیحاتی می کند.

 

وی همچنین ضمن اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، بر مسئولیت کشورهای اسلامی و بویژه سازمان همکاری اسلامی تاکید و خواستار برگزاری فوری نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی شد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد: این اولین بار نیست که مقاومت یکی از رهبران برومند خود را از دست می دهد و مطمئنا مسیر مقاومت محکم تر و با صلابت تر ادامه خواهد یافت.

 

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم در این ملاقات ضمن اشاره به تداوم تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل در منطقه و محکومیت آن و همچنین خطیر بودن شرایط، گفت: درخصوص برگزاری نشست اضطراری سران با کشورهای عضو مشورت های فوری را انجام داده و اقدام مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

 

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در صدر هیاتی عالی رتبه به همراه مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین المللی خود در نیویورک حضور یافت.

 

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) گشایش یافت و مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز نخست این اجلاس سخنرانی و مواضع و دیدگاه های ایران را بیان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا