سیاسی

صبحانه خبری، ۷ مهر ۱۴۰۳؛ از تلاش اسرائیل برای ترور سیدحسن نصرالله تا ادعای نتانیاهو در سازمان ملل درمورد حمله به ایران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تلاش اسرائیل برای ترور سیدحسن نصرالله
 الجزیره از  حملات هوایی شدید مواضعی در نزدیکی جاده فرودگاه و در منطقه بئر حسن و اطراف بیمارستان الزهرا در ضاحیه خبر داد. این رسانه گفت: حملات هوایی اسرائیل چندین ساختمان را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد. در پی این حمله ارتش اسرائیل مدعی شد که مقر مرکزی حزب‌الله در قلب ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردیم. منابع خبری هدف حمله را سید حسن نصرالله اعلام کرده اند. شبکه کان اسرائیل می گوید درباره حضور سید حسن نصرالله در ساختمان‌های مورد هدف، اطمینانی وجود ندارد. المیادین هم خبر داد که ۶ ساختمان با خاک یکسان شد. تسنیم هم اعلام کرد که: منابع امنیتی مقاومت می‌گویند سید حسن نصرالله در سلامت است.

واکنش رئیس مجلس خبرگان به جمله منتسب به پزشکیان در نیویورک
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آقای رئیس جمهور که بحمدلله نشان دادند به آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت به ویژه امیرالمومنین “سلام الله علیه” و آموزه‌های دینی و مذهبی توجه دارند لابد عنایت دارند که رأی و اعتماد مردم علاوه بر ابعاد حقوقی و اخلاقی به لحاظ شرعی ضمان آور است؛ لذا از باب «وَذَکِّر فَإِنَّ ٱلذِّکرَى تَنفَعُ ٱلمُؤمِنِینَ» می‌گوییم باید توجه داشته باشند که در تصمیم گیری ها، موضع گیری ها، عزل و نصب‌ها و اجرای برنامه‌ها علاوه بر پیشگاه خداوند در مقابل مردم نیز مسؤول هستند. در هر صورت ما برای موفقیت و پیروزی ایشان و سربلندی کشورمان دعا می‌کنیم و امیدواریم سفر آقای رئیس جمهور به سازمان ملل هم عرصه نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده باشد. وی افزود: ضمنا آنچه در یکی از جلسات فرعی سازمان ملل اتفاق افتاد که در صورت صحت انتساب یک فلته بیش نبود. 

واکنش رسایی به انتقادات درمورد عدم حضورش در جبهه لبنان
رسایی در واکنش به انتقادات درمورد عدم حضورش در جبهه لبنان نوشت که ما همواره پیگیر اعزام هستیم، ولی به دو دلیل از انجامش امتناع کرده‌اند:۱. حزب الله به تنهایی از پس رژیم جعلی برمی‌آید، نیازی به اعزام از ایران نیست.۲. عناصر مزدور و نفوذی آمریکا و اسرائیل به اسم اعتدال و اصلاحات در داخل کشور درحال توطئه هستند، نباید میدان را برایشان خالی کرد.

ادعای نتانیاهو در سازمان ملل درمورد حمله به ایران
بنیامین نتانیاهو خطاب به ایران گفت:‌ «اگر شما ما را بزنید، ما شما را می‌زنیم. هیچ جایی در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد.»

بایدن: ایالات متحده از حمله به بیروت اطلاعی نداشت
 آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفت:  اسرائیل اندکی قبل از حمله به بیروت، ایالات متحده را مطلع کرده بود.در حالی که همین رسانه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشت: ایالات متحده هیچ گونه اطلاع قبلی از اسرائیل در مورد حمله به بیروت دریافت نکرده است.  پنتاگون نیز گفت: ایالات متحده در عملیات بمباران ضاحیه شرکت نکرده و ما هیچ اطلاعی از قبل در مورد آن نداشتیم.  بایدن در اظهاراتی گفت: ایالات متحده از حمله به بیروت اطلاعی نداشت و در آن نقشی نداشته است.

رویترز: هاشم صفی الدین زنده است
در پی حمله اسرائیل به ضاحیه برخی رسانه ها مدعی شدند احتمالا خطایی در گزارش‌های شناسایی هاشم‌ صفی‌الدین بجای سید حسن نصرالله رخ داده است. به دنبال این گانه زنی ها رویترز به نقل از یک منبع در حزب الله نوشت: هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله زنده است. 

سفارت ایران در بیروت: بمباران ضاحیه قواعد بازی را تغییر می‌دهد
سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیهٔ بیروت اعلام کرد: رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائهٔ توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانهٔ خود دارد. بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است. 

مهر: سردار قاآنی در سلامت کامل است
خبرگزاری مهر نوشت: در واکنش به برخی خبرسازی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت برخی مستشاران نظامی ایران در حمله جنایتکارانه امروز رژیم صهیونیستی در ضاحیه لبنان، پیگیری ها از منابع امنیتی حاکی است که سردار قاآنی در سلامت کامل هستند. 

هشدار قرمز سیلاب و تگرگ برای استان تهران صادر شد
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار قرمز و نارنجی و احتمال وقوع سیل در استان بویژه ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال انسداد راه ها وجود دارد، مردم از رودها فاصله بگیرند؛ احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالادست بارش برف در استان پیش‌بینی شده است. 

کیهان: شهادت سردار عباس نیلفروشان هنوز تایید نشده
کیهان نوشت:  برخی منابع، خبرشهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان فرمانده سپاه قدس در لبنان (بعد از شهید زاهدی) را در حمله عصر امروز رژیم صهیونیستی، تایید شده اعلام کردند اما این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است. 

محسن برهانی: تدریس را آغاز خواهم کرد
محسن برهانی استاد حقوق در توییتر نوشت: بعد از ۱۴ ماه تعلیق، از فردا تدریس در دانشگاه تهران را آغاز خواهم کرد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا