سیاسی

بیان جنایات صهیونیست‌ها در سازمان ملل طوفانی بزرگ به پا می‌کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

حسن لاسجردی تحلیلگر مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و فرصت‌های پیش رو در این سفر، اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد معمولاً چند فرصت در پیش رو دارد که یکی از آنها گفت‌وگو و ملاقات و رایزنی و اعلام مواضع ایران هست و مهمترین فرصت سخنرانی رسمی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

وی ادامه داد: گفت‌وگو با مقامات کشورهای مختلف فرصت مناسبی برای رئیس جمهور است همچنین دیدار با نخبگان و همچنین چهره‌های مشهور و یا دیدار با انجمن‌ها و پژوهشکده‌ها از دیگر برنامه‌های متداول سفر رئیس جمهور به نیویورک است که در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد برقرار می‌شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در همه فرصت‌های پیش روی خود می‌تواند موضوعات مهم را مطرح کند و معمولاً همه رؤسای جمهور و سران کشورها که در این موقعیت قرار می‌گیرند از این فرصت‌ها برای طرح مواضع کشورشان بهره‌برداری می‌کنند.

لاسجردی افزود: آقای پزشکیان هم تلاش خواهد کرد در سخنرانی خود و در دیدارهایی که در حاشیه جلسه سازمان ملل خواهد داشت، مباحث مهم و در اولویت جمهوری اسلامی را طرح کند و به طور قطع روشنگری در گفت‌وگوهای چهره به چهره رئیس جمهور در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تأثیرگذاری بالایی خواهد داشت. بسیاری از کشورها آثار این جنایت‌ها را دیده‌اند و در جریان هستند و اظهار نظر در این رابطه می‌تواند تبدیل به یک طوفان بزرگ شود و فشارهای افکار عمومی علیه اسرائیل را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا