استان ها

اراضی غیر ملی در شهرستان‌های دشتستان و جم تثبیت شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

احمد مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲ پلاک مشمول رفع تداخلات شهرستان جم پس از تهیه و تأیید نقشه تجمیعی توسط اعضا کارگروه رفع تداخلات شهرستان در کمیسیون استان تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بر اساس عکس‌های دهه ۴۰ لایه‌های تداخلی مشخص شده در نقشه تجمیعی از لحاظ وجود آثار کشت بررسی و با طرح در کمیسیون رفع تداخلات استان برای تثبیت اراضی ملی و غیر ملی پس از بحث و تبادل نظر نهایی شد.

مدیر امور اراضی استان بوشهر افزود: با نظر اعضای کمیسیون هزار و ۷۹ هکتار اراضی غیر ملی و پنج هزار و ۳۹۹ هکتار اراضی ملی تثبیت و برای اصلاح سوابق و نقشه‌ها ابلاغ شد.

اسناد تک برگ اراضی کشاورزی

وی گفت: با تثبیت اراضی غیر ملی در اجرای رفع تداخلات، متقاضیان اسناد تک برگ اراضی کشاورزی می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

مشایخی افزود: برای تثبت اراضی غیر ملی، باید نقشه تجمیعی تأیید شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان به دبیرخانه کمیسیون جهت تحویل به کمیته تفسیر عکس برای بررسی وجود آثار کشت بر اساس عکس‌های دهه ۴۰ ارسال شود.

وی ادامه داد: دو پلاک میاندشت و کانسرخ پس از بررسی در کمیته تفسیر و تهیه نقشه نهایی توسط مشاور در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و با نظر اعضا منجر به تثبیت ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی غیر ملی شد.

نظارت بر طرح‌های کشاورزی

مدیر امور اراضی استان بوشهر از نظارت بر طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی اراضی واگذار شده شهرستان گناوه خبر داد و افزود: برای نظارت بر طرح‌های اراضی واگذار شده ملی باید از ظرفیت کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی طبق تفاهم‌نامه منعقده بین سازمان مذکور و مدیریت امور اراضی استفاده کرد تا برای نظارت بر همه طرح‌های اراضی واگذاری برنامه ریزی شود.

مشایخی بیان کرد: نظارت بر طرح‌ها به منظور تعیین پیشرفت فیزیکی و جلوگیری از اجرای طرح در خارج از مساحت مورد موافقت کمیسیون بدون دریافت مجوز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عوامل نظارتی شهرستان گناوه از چند طرح کشاورزی و غیر کشاورزی به مساحت ۱۶ هکتار شامل گرگوربافی و پرورش میگو بازدید و روند اجرای طرح مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا