استان ها

گلزار شهدای دارالرحمه شیراز ساماندهی می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بیانی در جلسه ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز، با بیان اینکه شهدا همواره پناهگاه مردم بوده‌اند و آحاد جامعه برای شهدا احترام و ارادت خاصی قائل هستند، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند «شهدا امامزادگان عشق هستند و مزار شهدا تا ابد زیارتگاه عاشقان، عارفان و دل سوختگان خواهد بود» ضرورت دارد گلزارهای شهدا به گونه‌ای بازسازی و ساماندهی شوند که بتوانند مصداق زیارتگاه را پیدا کنند.

وی با اشاره به این موضوع که استان فارس تاکنون حدود ۱۵ هزار شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است، ادامه داد: شهر شیراز قریب ۵ هزار شهید والامقام تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که این عزیزان در ۱۵ گلزار مدفون هستند.

بیانی افزود: گلزار شهدای دارالرحمه شیراز میزبان حدود ۳۵۰۰ شهید گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای امنیت، مدافع حرم، سلامت و … است و به عنوان یکی از بزرگترین گلزار شهدای کشور محسوب می‌شود که بهسازی و ساماندهی آن امری ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در همین ارتباط با مطالبه و پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، فراخوان ملی جهت دریافت طرح‌های پیشنهادی طراحان نقاط مختلف کشور اعلام و طرح ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

بیانی با اشاره به اینکه تاکنون طرح‌های گوناگون توسط طراحان کشوری در اختیار متولیان کار در شهرداری شیراز قرار گرفته است، افزود: به زودی با نظر کارشناسان مربوطه در شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس طرح نهایی انتخاب و با همراهی خانواده‌های معظم شهدا عملیات ساماندهی مزار مطهر آنان در آستانه دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: امید است با دعای خیر مردم بتوانیم قدم کوچکی در ترویج و توسعه فرهنگ شهید و شهادت برداریم؛ یقیناً ساماندهی مزار مطهر شهدا یکی از مصادیق ترویج و توسعه فرهنگ ناب شهداست و در تلاش هستیم با همکاری خیرین و دستگاه‌های ذیربط ساماندهی سایر گلزارهای شهدای شیراز و شهرستان‌ها را که انجام نشده ان‌شاءالله دنبال کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا