استان ها

نهضت امام حسین(ع) به برکت اربعین جهانی و ماندگار شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم تکریم از خادمان موکب حرم بانوی کرامت در مسیر نجف به کربلا گفت: قیام حسینی تنها به روز عاشورا خلاصه نمی‌شود و با اسارت خاندان اهل بیت علیهم السلام و مدیریت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام نهضت حسینی تداوم یافت و در اربعین تکمیل شد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اگر حضرت زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام نهضت عاشورا را ادامه نمی‌دادند این حرکت ابتر می‌ماند.

امام جمعه قم با بیان اینکه به برکت اربعین حسینی نهضت امام حسین علیه السلام جهانی شد افزود: اربعین بزرگترین تجمع انسانی و مردمی است که سبب شده تا فرهنگ عاشورا و پیام حسینی در طول تاریخ به مردم منتقل شود.

وی از خادمان حاضر در موکب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تقدیر کرد و افزود: روحیه خدمت رسانی به زائران اربعین باید حفظ شود و خادمان حسینی باید پیام اربعین را به دیگران برسانند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در سال آینده باید محور فعالیت‌های موکب حرم بانوی کرامت برای بانوان و دختران باشد و فعالیت‌های که ارائه می‌شود در ابتدای موکب برای زائران معرفی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا