سیاسی

صبحانه خبری، ۴ شهریور ۱۴۰۳؛ از رد فرضیه دخالت عوامل نفوذی در ترور اسماعیل هنیه تا بازداشت مالک تلگرام در فرانسه

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازداشت مالک تلگرام در فرانسه
شبکه TF۱ فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.  مالک تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد. فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بود. 

توضیح عراقچی درباره تعبیر «مرگ برجام» از اظهاراتش
وزیر امور خارجه بر دنبال‌کردن مذاکرات احیای برجام از «مسیرهای عزتمندانه و شرافتمندانه» تاکید کرد. عراقچی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از مجموع سخنان او در برنامه تلویزیونی شب گذشته می توان تعبیر مرگ برجام را داشت، گفت: من چنین صحبتی نکردم اما برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست ولی حتما اشکال دیگری برای توافق وجود خواهد داشت که ما دنبال خواهیم کرد.

رد فرضیه دخالت عوامل نفوذی در ترور اسماعیل هنیه
اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در خصوص نقش عوامل نفوذی در ترور اسماعیل هنیه، تأکید کرد: بر اساس گزارش‌ها و اطلاعیه‌ای که سپاه پاسداران داده، برای این موضوع نقشی دیده نشده است. 

عراقچی درباره پاسخ به ترور هنیه: اسیر دام‌ها نخواهیم شد
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه «تلاش دشمنان برای جداسازی، دوگانه‌سازی و قطبی‌سازی در داخل کشور از بین رفته و مجموعه ما به صورت متحد و محکم به دنبال تحقق آرمان‌ها خواهد بود»، گفت: در رایزنی‌هایی که با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه داشتم بحث اقدام تروریستی اسرائیل مطرح شد. در این گفت‌و‌گوها تاکید کردم که اقدام اسرائیل در تجاوز به امنیت و حاکمیت ایران حتما بدون پاسخ نمی‌ماند و جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را به صورت دقیق، حساب شده و مدیریت شده و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد لازم خواهد داد. 

ادعای شرکت متا علیه ایران
شرکت متا، مالک رسانه‌های اجتماعی واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک روز جمعه ۲۳ اوت (۲ شهریور) اعلام کرد که تلاش‌های احتمالی برای هک کردن حساب‌های واتس‌اپ مقامات آمریکایی در دولت‌های جو بایدن و دونالد ترامپ را شناسایی کرده است. متا این حملات را به همان گروه هکرهای ایرانی نسبت داده که چند هفته پیش کارزار تبلیغاتی ترامپ را هدف قرار داده بودند. 

مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور شد
رئیس دفتر رئیس جمهور در حکمی مهدی سنایی را به سمت معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.

 آمریکا: تحرکات احتمالی ایران و حزب‌الله را زیر نظر داریم
 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفتگو با رویترز گفت که با همتایان خود در منطقه برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر گفتگو خواهم کرد. وی افزود: تحرکات احتمالی ایران و حزب‌الله را زیر نظر داریم و در حالت آماده‌باش هستیم. 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا