استان ها

برگزاری همایش زنان پیشکسوت و همسران رزمندگان دفاع مقدس در بوشهر – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنج شنبه در نشست هماهنگی همایش تجلیل از پیشکسوتان زن فعال در دفاع مقدس در استان بوشهر با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت با موضوع تجلیل از زنان پیشکسوت و همسران رزمندگان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس تجربه‌ای به یاد ماندنی و عظیمی است که زنان و بانوان این مرز و بوم همانند مردان در آن نقش آفرینی کردند.

وی افزود: تاریخ پر افتخار دفاع مقدس و حضور زنان آگاه و اثرگذار در آن، فرصت شناسایی هویت و شخصیت زن مسلمان را فراهم کرد تا در جریان آزمونی سخت، توانایی‌ها و شایستگی‌های خود را بشناسند و از آن پاسداری کنند.

پورات در رابطه با برگزاری این همایش عنوان کرد: لازم است شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در تمام شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری فرمانده سپاه شهرستان‌ها و در بخش‌ها به ریاست بخشداران تشکیل شود و بانوان پیشکسوت و همسران پیشکسوت دفاع مقدس و بانوان شاخص فعال در عرصه‌های دفاع مقدس استان بوشهر شناسایی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در این رابطه باید همکاری و حمایت لازم انجام دهند و با بنیاد حفظ آثار تعامل ویژه داشته باشند.

پورات با اشاره به اینکه در برگزاری این همایش از ظرفیت و همراه‌سازی حوزه‌های مختلف زنان و سمن‌ها استفاده شود گفت: همچنین باید بانک اطلاعاتی از تجلیل شوندگان توسط بنیاد حفظ و آثار با همکاری سایر دستگاه‌ها تهیه و تدوین شود.

پورات بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در اسرع وقت اقدامات و پیشنهادات خود برای هفته دفاع مقدس را در سامانه ویژه هفته دفاع مقدس بارگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها نسبت به فضاسازی محیطی و اداری خود اقدام لازم انجام دهند و در این ایام از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تجلیل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا