استان ها

وقوع انقلاب اسلامی در واقع ظهور صغری بود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی اکبر اجاقی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در دومین آئین تکریم فعالان مساجد در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در طول تاریخ به رغم ضعف مسلمانان و ستم ستمگران، مسجد مرکزیت و رونق خود را از دست داد و با وقوع انقلاب اسلامی این مرکزیت مجدد احیا شد.

تولیت آستان مقدس جمکران بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب و با حمایت و همراهی ویژه روحانیون از مسجد به پیروزی رسید و این واقعه را می‌توانیم به عنوان ظهور صغری یاد کنیم.

حجت الاسلام اجاقی‌نژاد ادامه داد: همانگونه که غیبت حضرت ولیعصر (عج) دو دوره صغری و کبری داشت و خورشید وجود آن حجت الهی غروب نکرد، ظهور نورانی آن حضرت هم صغری و کبری دارد و ظهور صغری آن همین انقلاب اسلامی است که در آن به سر می‎‌بریم.

تولیت آستان مقدس جمکران اضافه کرد: اتحاد مسلمان علیه ظلم و خبیثان عالم، بیداری دانشگاهیان و جوانان غربی، به قدرت رسیدن حزب الله از جمله نشانه‌های ظهور صغری است.

وی ابراز کرد: امروز برای تحقق ظهور باید راه صدر اسلام و یا گام‌هایی که ملت ایران در آغاز انقلاب اسلامی بر می‌داشتند را دنبال کنیم و باید به مساجد رونق و مرکزیت ببخشیم تا این امر حاصل شود.

تولیت آستان مقدس جمکران تصریح کرد: محتوای مسجد باید با افزایش معرفت، اتحاد، تقویت و گسترش روحیه تعبد، مهدویت و مجاهدت در بین امت اسلامی تقویت شود و بسط پیدا کند.

حجت اسلام اجاقی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم این آئین ملی تکریم فعالان مسجد موقتی نباشد و هموار تر دنبال شود تا این رویداد با هدف تربیت سربازان مهدوی به ظهور حضرت ولیعصر (عج) منتهی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا