شهری

تمرین سراسری مقابله با پشه آئدس در تهران برگزار می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی شریفی با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی کارگروه‌های پدافند غیرعامل شهرداری تهران در خصوص برگزاری تمرین مقابله مهاجم زیستی با تاکید بر پشه آئدس، گفت: با توجه به ابلاغ وظایف شهرداری‌ها در دستورالعمل عملیاتی واپایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس) و ضرورت انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری تمرین و تقسیم وظایف مربوطه، نشستی با حضور ۲۰ نفر از نمایندگان کارگروه‌های منتخب کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران برگزار شد.

شریفی افزود: تمرین مقابله با مهاجم زیستی قرار است در بخش‌های مرتبط با شهرداری تهران و در زیر ساخت‌های متعلق به شهرداری تهران و در سطح مناطق ۲۲ گانه برگزار شود.

معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این نشست ضمن تشریح اهمیت موضوع مقابله با پشه آئدس و تقسیم وظایف افزود: پایانه‌های مسافربری، توقفگاه‌های اتوبوسرانی، محل‌های دپوی لاستیک‌های مستعمل به صورت ویژه باید مدیریت شوند.

وی افزود: زیر ساخت‌های در اختیار هر کارگروه باید شناسایی و به طور مشخص مجریان وظایف زیرمجموعه‌ها تعیین شود. تمرین مقابله با ناقلین زیستی در مقایسه با سایر تمرین‌ها و عملیات‌ها کمتر متداول است ولی به دلیل تأثیرات زیادی که تهدیدات زیستی می‌توانند بر زندگی مردم داشته باشند. همچنین اجرای یک تمرین گسترده در سطح تهران مد نظر است و تلاش داریم تا اواخر شهریور ماه برگزار شود. سپس نمایندگان ادارات کل، سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط با تمرین مهاجم زیستی (پشه آئدس)، نسبت به معرفی زیرساخت‌ها و نقاط بحرانی موجود در مجموعه در اختیار خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا