ورزشی

ورزشکار ما بعد از رفتن پشیمان می‌شود/ انتخابات ۳ فدراسیون تا فعالیت وزیر جدید به تعویق افتاد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تنها ۳ فدراسیون شطرنج، روستایی و بولینگ و بیلیارد تحت سرپرستی اداره می‌شوند، گفت: در این رابطه به دلیل تغییرات کابینه، دست نگه داشته‌ایم چرا که ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سید محمد شروین اسبقیان در مجمع عمومی سالانه فدراسیون تیروکمان که در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: آموزش رکن توسعه است و وزارت ورزش و جوانان به استعدادیابی توجه ویژه ای دارد و تیروکمان نیز از این قضیه مستثنی نیست. بر اساس اعلام رییس فدراسیون، تعداد ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون تیروکمان کم است اما نباید نادیده بگیریم که رشته تیروکمان تجهیزات محور است و باید هدفمند پیش برویم و نسبت به گذشته پیشرفت داشته باشیم.

وی ادامه داد: فدراسیون تیروکمان با یک برنامه ریزی منسجم در مسیر رشد و توسعه حرکت می‌کند و گزارش‌های ارائه شده حاکی از فعالیت‌های بی وقفه در این فدراسیون است و موضوع استعدادیابی را در تمامی فدراسیون ها تاکید می‌کنم و فعالیت مجموعه دوستان در سایت تیروکمان بسیار مناسب ارزیابی می شود.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زمانی که کار را آغاز کردیم ۱۸ فدراسیون با سرپرست اداره می شدند، اعلام کرد: هم اکنون ۲ فدراسیون تحت سرپرستی اداره می‌شوند و و وزارت ورزش در این رابطه به دلیل تغییر و تحولات کابینه جدید دولت دست نگه داشت و به وزیر بعدی احترام گذاشت چرا که شاید ملاحظاتی وجود داشته باشد.

اسبقیان با اشاره به اینکه تیروکمان باید در المپیک بعدی بدرخشد، عنوان کرد: تیروکمان درخشیده است و باید این مسیر را ادامه دهد. جوانی به نام آرین سلیمی که رماتیسم مفصلی می‌گیرد و دو سال نمی‌تواند راه برود در نهایت قهرمان المپیک می شود، چگونه می‌توانیم این باور را به دنیا منتقل کنیم؟  

وی با بیان اینکه متاسفانه دور و بر ورزشکار ما را می‌گیرند و ورزشکار ما به یک کشور دیگر می‌رود، تصریح کرد: ورزشکار ما بعدا پشیمان می‌شود، باید به این نکات توجه کنیم و مسائل را مدنظر قرار دهیم.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سال گذشته با فدراسیون تیروکمان ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه منعقد شد، اظهار کرد: در سال جاری وزارت ورزش ۳۵ میلیارد تومان تفاهم نامه با فدراسیون را مدنظر قرار داده که حاکی از رشد ۱۳۸ درصدی است و این مسئله نشانگر توجه وزیر ورزش و جوانان است و باید قدردان وزیر بود.

اسبقیان ادامه داد: موضوع تجهیزات به صورت ویژه برای اولین بار مدنظر قرار گرفته و ۱۱ میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی اختصاص یافته و با صلاحدید فدراسیون در هیات های استانی توزیع می شود؛ ناوگان تجهیزات ورزش کشور فرسوده شده و باید بدانیم که یکی از فاکتورهای موفقیت، تجهیزات است و در حال مدرن سازی تجهیزات ورزشی هستیم، این مورد نیز با پیگیری وزیر ورزش مدنظر قرار گرفت.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا