اقتصادی

ساخت سالیانه نیم میلیون مسکن در بافت‌های فرسوده با هوش‌ مصنوعی – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره بر ضرورت تشکیل پنجره واحد بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد و گفت: در این دوره تلاش شد تا برگزاری نشست‌های تخصصی به استان‌ها واگذار شود و در این مدت بیش از ۱۴۰ نشست تخصصی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، ۸۴ نشست توسط دبیرخانه‌های انتقال تجارب بازآفرینی شهری و پنج نشست تخصصی نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

ورود جدی ۷۰۰ شهرداری به حوزه بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ شهرداری به طور جدی به حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: در این بین نباید از نقش مهم بخش خصوصی غافل شد، بخش خصوصی از امکانات بیشتری برای استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برخوردار است و انتظار می‌رود با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بازآفرینی شهری این امر شتاب بیشتری بگیرد.

آئینی ادامه‌داد: در بازآفرینی شهری همواره کیفیت بر کمیت ارجح است و استفاده از فضای هوش مصنوعی کمک مهمی به ارتقای کیفیت بازآفرینی می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند هم در تهیه طرح‌های کارآمد و با کمترین نقطه ضعف و هم در اجرا در بازآفرینی شهری مؤثر واقع شود؛ امیدوارم استفاده از هوش مصنوعی فتح بابی برای تحول کیفی در حوزه بازآفرینی شهری باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا