ورزشی

کنترل شرایط، هنر کادر فنی/ سپاهانِ جدید، جوانی و پختگی را چاشنی کرده است

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ایسنا/اصفهان یک کارشناس و پیشکسوت فوتبال اصفهان کاهش میانگین سنی همراه با افزایش قدرت بدنی و دوندگی بهتر را نقاط قوت این فصل تیم سپاهان دانست.

به گزارش ایسنا، کریم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ترکیب و عملکرد سپاهان پس از نخستین بازی رسمی با ترکیب جوانی که در آستانه شروع لیگ‌برتر بسته است، اظهار کرد: هماهنگی خواه ناخواه زمان‌بر است. وقتی حدود پنج بازیکن تاثیرگذار از تیم جدا شده و چهار، پنج نفر جدید به تیم اضافه می‌شوند، قطعا نیاز به کاری پیوسته داشته و آسان نیست. میانگین سنی حدود ۵ سال جوان‌تر شده، البته جوانان باتجربه‌ای به تیم آمده‌اند و اوج پختگی نیز چاشنی کارشان است.

او افزود: همه بازیکنان جدید و جوان سپاهان سابقه بازی زیادی در لیگ دارند، اما بحث آسیایی و رقابت‌های آن متفاوت است که اکثر آن‌ها تجربه‌ای در این زمینه ندارند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان با اشاره به بازی پیش‌روی طلایی‌ها و آغاز لیگ‌برتر ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و فرصت کمی که برای آماده‌سازی نسبت به بقیه تیم‌ها داشته است، تصریح کرد: پایان دیرتر و شروع زودتر سپاهان نسبت باقی رقبا می‌تواند مفید باشد یا مضر که بستگی به عملکرد کادر فنی است تا چه میزان از این شرایط استفاده کنند. سپاهان ۲ هفته زودتر از بقیه شروع کرده که می‌تواند امتیاز مثبتی باشد، از سوی دیگر شرایط تمرین زیاد و خستگی می‌تواند آسیب‌زا باشد. در مجموع به عقیده من می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد.

قنبری عملکرد سپاهان در نقل‌وانتقالات پیش‌فصل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۱۰۰ درصد خوب عمل کرده، ضمن کاهش میانگین سنی، به لحاظ قدرت بدنی و دوندگی بهتر خواهد شد. به نظرم تجربه لازم به تیم منتقل شده و علاوه بر آینده‌نگری، بازیکنانی با عملکرد خوب به تیم اضافه شده‌اند.

او در پایان با اشاره نخستین دیدار سپاهان در فصل جدید لیگ برتر برابر تیم تازه لیگ‌برتری چادرملو، خاطر نشان کرد: سپاهان در خانه بازی می‌کند که پوئن مثبتی است. همچنین تیم چادرملو اولین بازی در لیگ‌برتر را دارد که آن هم در خارج از خانه انجام خواهد داد، این هم پوئن منفی برای حریف سپاهان است.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: فوتبال روی کاغذ چیزی است، ولی این عملکرد ما در زمین و شرایط است که نتیجه را تعیین می‌کند. اگر آمادگی تمام طول بازی را داشته باشیم، قطعا موفق خواهیم بود. فکر می کنم سپاهان با توجه به تجربه‌ای که دارد، شانس بیشتری دارد. به هر حال فوتبال است و غیرقابل پیش‌بینی، تیم کادرفنی باید آمادگی کنترل شرایط و مدیریت برای برگرداندن بازی به نفع خود را داشته باشد که مهم‌ترین موضوع است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا