شهری

ایجاد اردوگاه بزرگ تمدنی در عراق توسط شهرداری تهران – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی حسن‌زاده، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در نشست خبری با بیان اینکه بسیح شهرداری ۴ مرکز تابعه دارد، اظهار داشت: یک مرکز، مرکز بزرگ تبادل کتاب در چهار راه ولیعصر است. مجموعه دیگر مجموعه فرهنگی شهدا در محله سبلان، دیگری مرکز آفرینش‌های شهرداری در خیابان پاکستان است و دیگری موکب ۷۰۷ مزین به نام علی ابن موسی الرضا که این مراکز تابعه در ایام سال فعال است.

وی افزود: نزدیک ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری عضو بسیج هستند.

حسن زاده با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه بیان داشت: ان شالله به حق این ایام بزودی شامل نابودی لکه ننگی به نام اسرائیل در جهان خواهیم بود.

وی درباره موکب علی ابن موسی الرضا گفت: در ایام اربعین این موکب در عمود ۷۰۷ به مساحت ۶.۵ هکتار برای خدمت به زوار اباعبدالله در نظر گرفته شده است. در تلاشیم این موکب را تبدیل به اردوگاه بزرگ تمدنی کنیم که در طول سال فعال خواهد شد و در طول سال افراد مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران ادامه داد: این موکب مردمی است و امور جاری با کمک مردمی و نذورات انجام می‌شود.

حسن زاده گفت: در ایام اربعین بالای ۱۰۰ هزار پذیرایی روزانه به غیر از اسکان در موکب علی ابن موسی الرضا برای زائران اربعین خواهیم داشت. همچنین درمانگاه مجهز و مرکزی در این محدوده در نظر گرفته‌ایم و حتی خدمات دندانپزشکی و دارویی ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل برپایی خیمه معرفت، خیمه علی اصغر، تئاتر غزه و… در کنار غرفه‌های خدماتی توسط گروه‌های جهادی داریم.

حسن زاده در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه از بودجه شهرداری برای اربعین چقدر برای بسیج شهرداری است؟ گفت: موکب‌ها هم تا مسیر هم در لبه مرز مستقر است و بودجه برای زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی، سایه‌بان‌ها و… است و در قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در موضوع اربعین فعال هستیم و حتی این بودجه کفاف نمی‌دهد و ان شاالله دستگاه‌های دیگر هم پای کار آیند ما ۲۰ میلیارد اختصاص داده ایم و ۲۵ میلیارد دیگر هم نیاز است که ان شاالله با کمک مردمی فراهم می‌شود پارسال خیری ۲ میلیارد کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک ۷۰۰ خادم داریم که ١٠٠ نفر خانم هستند، روز گذشته ۱۴۰ نفر را اعزام کردیم و پنجشنبه مابقی خدام را اعزام خواهیم کرد و از نهم صفر آماده پذیرایی زائران خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا