ورزشی

در هندبال یک جای کار می‌لنگد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

کارشناس و پیشکسوت هندبال گفت: متاسفانه در فدراسیون هندبال نظر جمع گرفته نمی‌شود و یکی دو نفر نظر می‌دهند.

کیوان صادقی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال جوانان در قهرمانی آسیا اظهار کرد: تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم. از لحاظ مهره‌ای خیلی غنی بودیم. شاید در این همه سال که تیم ملی جوانان داشتیم تیم به این بی‌نظیری نداشتیم. در پست دروازه‌بان، خط زن، گوش‌ها و .. همه خوب بودند، اما نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. تیم خوب بود ولی حیف شد. این تیم  در صورت جهانی شدن و کسب تجربه می‌توانست کمک حال آینده باشد. متاسفانه اینطور نشد و به نظر من باید بررسی کنیم که چرا در رده نوجوانان خوب هستیم اما بعد در رده جوانان بد و بعد از آن در رده بزرگسالان بدتر می‌شویم.

کارشناس و پیشکسوت هندبال در ادامه گفت: در هندبال جایی از کار می‌لنگد که همیشه در رده جوانان و بزرگسالان کارمان سخت می‌شود. چه مربی ایرانی چه مربی خارجی بگذاریم نتیجه نمی‌گیریم، سرمایه‌گذاری می‌کنیم باز هم نتیجه نمی‌گیریم. این‌ها واقعیت است. اگر بهترین مربی هم می‌آوردیم شاید نتیجه زیاد تفاوتی نمی‌کرد. فدراسیون اکنون باید فکر کند و کمیته‌ فنی، کمیته تیم های ملی و .. را فعال کند. این که چند نفر در فدراسیون تصمیم بگیرند و هیچ وقت کمیته نداشته باشیم با این مشکلات روبه‌رو خواهیم بود. اعتقاد دارم که باید کمیته‌ها فعال شوند و بررسی کنند و ببینند چرا تیم‌های ملی نتیجه نمی‌گیرند.

صادقی در ادامه در مورد شریف مومن مربی مصری تیم ملی هندبال جوانان افزود: من مربی هستم و نباید زیاد در این زمینه صحبت کنم اما در این مدت که او با تیم کار کرد چیز خاصی مخصوصا در دفاع ندیدم. دفاع تیم ملی خیلی ایستا و بی تحرک بود. فکر می‌کنم نقاط ضعف در دفاع خیلی مشهود بود. تیم با این قد و قامت و با این بازیکنان می‌توانست بهتر نتیجه بگیرد. باید در رده های پایه سرمایه‌گذاری کنیم و برای آنها زمان بگذاریم. اینکه نزدیک مسابقات از بازیکنان دعوت کنیم و اردو بگذاریم که نمی‌شود. آنها باید آبدیده شوند و بتوانیم با آنها نتیجه بگیریم. امیدوارم فدراسیون فکری به حال آینده بازیکنان و آینده هندبال ایران کند. از همین اکنون باید آینده را در نظر بگیرد. چیزی که من دیدم هیچ حریفی بیکار ننشسته و همه آماده بودند.

وی افزود: تیم ایران با همان نسلی که دو سال قبل در فینال آسیا بود اکنون در رده پنجم ایستاد و ژاپن، کره، بحرین، عربستان بالاتر از ما قرار گرفتند. کار ما سخت است و باید به فکر آینده باشیم. اگر می‌خواهیم تیم ملی بزرگسال خوبی داشته باشیم باید کار کنیم. حتی اگر در رده‌های پایه نتیجه هم نگرفتیم طوری نیست. آنها نسل آینده ما هستند ولی باید ببینیم چه مسیری را برویم که به نتیجه برسیم. این مسیرهایی که ما می‌رویم همیشه اشتباه بوده است.

او در مورد تغییر نسل در هندبال گفت: متاسفانه در فدراسیون هندبال نظر جمع گرفته نمی‌شود. تنها یکی دو نفر نظر می‌دهند. وقتی جمع نباشد با مشکل روبه رو می‌شویم. تا زمانی که پیشکسوتان و با تجربه‌ها نقشی نداشته باشند مطمئن باشید در آینده هم با مشکل رو به رو هستیم. در کلیه فدراسیون‌ها پیشکسوتان، باتجربه‌ها و بزرگان جایگاه خاصی دارند اما متاسفانه به جرات می‌توان گفت در فدراسیون ما نقش آدم‌های سیاسی پررنگ‌تر از فنی‌ها است. این روشی که ما می‌رویم کار را سخت می‌کند. هر چه جلوتر می‌رویم حریفان آبدیده‌تر و ماهرتر می‌شوند و ما عقب می‌مانیم. ورزش یک علم است و باید با علم روز پیش رویم. اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید به روز باشیم اگر هم می‌خواهیم تنها در مسابقات حضور داشته باشیم همین روال که هر کسی را که به به و چه چه کرد روی نیمکت بگذاریم و هر کسی هم که انتقاد کرد کنار بگذاریم را ادامه دهیم. تا زمانی که انتقاد سازنده دیده نشود و به به و چه چه گفتن ها بیشتر باشد همین روال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا