استان ها

نماز جمعه پایگاهی مستحکم برای تقویت دیانت است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه دژ محکمی برای حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و کارکرد آن دارای ساختار دائم و اساسی در حوزه دینی و سیاسی است.

وی با اشاره به احیای سنت اقامه نماز جمعه در انقلاب اسلامی تصریح کرد: نماز جمعه از سنت‌های پایه‌گذاری شده توسط پیامبر اکرم (ص) برای تحکیم پایه‌های اسلام است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این امر مهم یک بار دیگر در جامعه احیا شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: نگاهی به کارکرد نماز جمعه در این ۴۵ سال گذشته گواه این است که این فریضه یک پایگاه برای تقویت دین و پشتوانه و تکیه‌گاهی مستحکم برای نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

دستگزار با بیان اینکه نماز جمعه از شئون حکومت و ولایت است، افزود: نماز جمعه تنها یک فریضه فردی، اجتماعی و معنوی نیست بلکه یک فریضه عبادی و سیاسی است و به همین جهت در طول تاریخ مستکبران تحمل آن را نداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نماز جمعه میثاق با ولایت، رابطه بین مردم و حاکمیت، محل امیدبخشی به مردم، کانون اجتماع انسان‌های مقدس و مخلص است.

دستگزار هدف اصلی از برپایی نماز جمعه را زنده شدن یاد خدا در دل‌ها دانست و اضافه کرد: این نماز جمعه‌ها یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و همین پایگاه عظیم، شهدایی سرافراز را تقدیم انقلاب کرد.

وی نماز جمعه را مظهر وحدت مسلمانان و شکوه و عظمت اسلام دانست و بیان کرد: نماز جمعه به عنوان نمادی از عزت، اقتدار و اتحاد میان آحاد جامعه اسلامی و مسئولان محسوب می‌شود.

دستگزار تاکید کرد: به نمایش گذاشتن این قدرت سیاسی و عبادی جهان اسلام به عنوان کانون عبودیت الله، بصیرت‌افزایی عمومی، تجلی‌گاه اخوت و به هم پیوستگی صفوف ملت مکتبی و ولایتمدار دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس می‌کند و خدعه‌ها و نیرنگ‌های آنها را با صف‌های به هم فشرده امت اسلام برای همیشه ناکام می‌گذارد.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اهمیت نماز جمعه یادآور شد: خدمت به نماز جمعه در حقیقت خدمت به دین و تقوا است چرا که نماز جمعه موجب گسترش تقوا و ترویج روحیه دینی و مذهبی مردم می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: حضور در نماز جمعه و خدمت کردن در این عرصه یک غنیمت است و هر خدمتی که به نماز جمعه شود، خدمت به انقلاب اسلامی و خون شهدا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا