سیاسی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: عراق برادری خود را اثبات کند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

خانه ملت: سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در واکنش به رایزنی‌های اخیر وزیر خارجه عراق با وزیر خارجه آمریکا درباره آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در این کشور، گفت: ایران همواره در شرایط سخت پشتیبان عراق بوده از این رو وقت آن رسیده تا آنها نیز برادری خود را اثبات کنند.

علیرضا سلیمی با اشاره به معادل ۶ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران در عراق و ضرورت آزادسازی آن، گفت: عراقی ها می دانند در دوره سختی و گرفتاری این ایران بود که به آنها کمک کرد از این رو نباید با آمریکایی ها که بارها از پشت به آنها خنجر زده و به دنبال تجزیه کشورشان از طریق گسترش تروریسم و ایجاد جنگ های داخلی بوده اند، به گونه ای تعامل کنند که به کشور ما آسیبی برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ایران در حوزه اقتصادی با نگاه توسعه ای به تجارت با عراق گام برداشت و به ویژه در بزنگاه های نیاز عراقی ها به برق و گاز به آنها کمک کرد از این رو لازم است طرف عراقی در این خصوص همکاری کامل را با ایران برای آزادسازی اموال ایران داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ما به درخواست کشور عراق در شرایط جنگی به آنها کمک کردیم، خاطرنشان ساخت: از این رو عراقی ها نباید اجازه دهند کشورهایی همچون آمریکا در حوزه روابط دوجانبه عراق با ایران دخالت کنند و مانعی سر راه دریافت اموال ایران شوند.

بنا بر این گزارش، اخیرا فؤاد حسین وزیر خارجه عراق طی بیانیه ای اعلام کرده در واشنگتن رایزنی هایی با معاون وزیر خارجه آمریکا در خصوص آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کشورش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا