سیاسی

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسیده است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم سندی برای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات تهیه کردیم که در این ارزیابی، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و و تاکنون به ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در این شاخص به ۶۴ درصد رسیده‌ایم و کار با جدیت دنبال می‌شود و پیشرفت می‌کنیم.

زارع‌پور اذعان کرد: بنده بیش از ۲۸۰ جلسه در این باره برگزار کرده‌ام و موضوع را دنبال کردیم. در این سه سال به اندازه یک دهه در این حوزه کار انجام شده است.

زارع پور متذکر شد: تلاش کردیم نیاز کشور با استفاده از سکوهای بومی تأمین شود و از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کردیم. روزانه حدود ۲۴ میلیون کاربر یکتا از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در این سه سال دولت سیزدهم به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است. یکی از ارکان این پیشرفت شبکه زیرساخت ارتباطاتی است که پروژه فیبرنوری و نسل پنجم آن در حال اجراست.

زارع پور ادامه داد: در پایان برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به صد درصد برساند.

وی با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای تأمین نیاز داخلی به وسیله سکوهای داخلی، اذعان کرد: روبیکا در ابتدای دولت سیزدهم روزانه ۵ میلیون کاربر فعال داشت که الان به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن از ۱۳ میلیون به بیش از ۴۳ میلیون افزایش یافته است. همچنین سکو ایتا از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر در روز به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن به ۳۱ میلیون نفر نزدیک شده است. سکو بله نیز از ۷۵۰ هزار کاربر در روز به بیش از پنج میلیون کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۲ میلیون رسیده است. در عین حال سروش پلاس از ۷۰۰ هزار کاربر در روز به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است و کاربر فعال ماهانه‌اش به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

زارع پور افزود: پیک ترافیک ایتا از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک شش ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است. ترافیک بین‌الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته است و ترافیک داخل سه تا چهار برابر شده است و به شش ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکوهای داخلی افزایش چشمگیر داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا