استان ها

اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته احیای امر به معروف در آذربایجان غربی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

حجت الاسلام عباسعلی مؤمن در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نشست‌های علمی با نخبگان دانشگاهی و حوزوی، همایش امر به معروف و نهی از منکر، همایش بانوان با موضوع عفاف و حجاب از اهم برنامه‌های این هفته است، افزود: در قانون مربوط امر به معروف و نهی از منکر سه گروه مردم به مردم حاکمیت به مردم مردم نسبت به حاکمیت در قابل یکدیگر وظیفه دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه مهم دینی است که دوام و اجرای واجبات دینی در گرو اجرای این فریضه است و در قرآن کریم بیش از ۳۰ آیه در ارتباط با این موضوع نازل شده است.

حجت‌الاسلام مؤمن افزود: در راستای فراهم کردن شرایطی برای مطالبه‌گری مردم از مسئولان سامانه سو راه‌اندازی شده تا مردم هرگونه شکایت خود را از دستگاه‌های دولتی، قضائی، نظامی و … بدون آنکه اسم آن‌ها مشخص شود بیان کنند و در مدت دو هفته از راه‌اندازی این سامانه تاکنون چهار مورد شکایت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، گفتمان زینبی به‌عنوان شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است، تصریح کرد: در این هفته ۴۰۰ عنوان برنامه از جمله نشست‌های علمی با نخبگان دانشگاهی و حوزوی، همایش امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگسرای قرآن و عترت، همایش بانوان با موضوع عفاف و حجاب، تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر و … اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مؤمن با بیان اینکه ۸۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی امر به معروف ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: همچنین گشت ارشاد مسئولان در حوزه‌های مختلف فعال بوده و سازمان‌های مردم‌نهاد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند با کسب مجوز فعالیت کنند، در حال حاضر بیش از ۶۰ تشکل مردم‌نهاد در این زمینه دارای مجوز بوده که از این تعداد ۳۰ تشکل فعال هستند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از فعالان حوزه پوشاک ایرانی اسلامی با هدف ترویج عفاف و حجاب در جامعه گفت: در ارومیه ۱۰ مغازه در حوزه تولید و فروش پوشاک ایرانی اسلامی فعالیت می‌کنند که برای افزایش تعداد آن‌ها باید حمایت‌ها و مشوق‌هایی از سوی دولت انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا