ورزشی

انتقاد پتی از دو ستاره تیم ملی فرانسه

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

امانوئل پتی گفت: ام‌باپه از ابتدای یورو در بهترین حالت خود نبوده است. آمادگی بدنی کافی ندارد و شکستگی بینی‌ هم مانعش شده است. در حال حاضر او لیاقت بستن بازوبند کاپیتانی را ندارد و مسئولیت کافی در زمین را بر عهده نمی‌گیرد. با این حال معتقدم او در نیمه‌نهایی ناگهان خودش را نشان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، امانوئل پتی در مصاحبه با RND درباره عملکرد فرانسه در یورو صحبت کرد و به انتقاد شدید از کیلیان ام‌باپه پرداخت. او سال ۱۹۹۸ با تیم ملی فرانسه قهرمان جهان و دو سال بعد قهرمان اروپا شد.

صحبت‌های این ستاره سابق فرانسه با RND را می‌خوانیم:

آقای پتی، چرا فرانسه با وجود این همه ستاره در خط حمله تا به امروز در مسابقات یک گل هم در جریان بازی به ثمر نرسانده است؟

فقدان قدرت تهاجمی، موضوعی همیشگی در فرانسه است. این موضوع به سبک محتاطانه دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی، مربوط می‌شود. برای او نتیجه تنها چیزی است که اهمیت دارد. روشی که با آن موفقیت حاصل شد، دیگر برای هواداران جالب نیست. بازیکنان و کادر فنی کاملا متفاوت از رسانه‌ها و هواداران فکر می‌کنند. از این لحاظ آنها به راه خود ادامه می‌دهند و کاملا به خود اطمینان دارند و برایشان مهم نیست رسانه‌ها چه فکری می‌کنند.

ولی دشان با وجود سبک بازی غیر جذابش، به‌ندرت در فرانسه مورد انتقاد قرار گرفته است.

او دوازده سال مربی فرانسه بوده و تمام موفقیت‌هایش را بر پایه دفاعی قدرتمندانه بنا کرده است. فلسفه او این است: ابتدا باید دروازه‌تان را بسته نگه دارید و سپس خودتان سعی کنید به هر نحوی گل بزنید. در این مسابقات، دفاع فوق‌العاده خیلی مهم است. فرانسه به‌سختی به حریف فرصت می‌دهد ولی چیزی که وجود دارد این است که در زدن گل مشکل داشته است.

دلایل اصلی گل‌نزدن تیم را چه می‌بینید؟

آنتوان گریزمان ۱۰ سال است که سنگ بنای این تیم است اما در جام ملت‌های اروپا ناتوان به نظر می‌رسد. او هرگز قادر به تکرار بازی‌های خوب قبلش نبوده است. در مورد کیلیان امباپه نیز دقیقاً همین طور است. حریفان می‌دانند چگونه او را متوقف کنند. منتظریم تا این بازیکنان کیفیت فردی‌شان را نشان دهند.

با توجه به مشکلاتی که اشاره کردید، احتمال نیمکت‌نشینی ام‌باپه مقابل اسپانیا وجود دارد؟

ام‌باپه باید مقابل اسپانیا بازی کند. فقط به این دلیل که حریف اسپانیاست وگرنه با شما موافق بودم. او از ابتدای یورو در بهترین حالت خود نبوده است. آمادگی بدنی کافی ندارد و شکستگی بینی‌ هم مانعش شده است. در حال حاضر او لیاقت بستن بازوبند کاپیتانی را ندارد و مسئولیت کافی در زمین را بر عهده نمی‌گیرد. با این حال معتقدم او در نیمه‌نهایی ناگهان خودش را نشان خواهد داد.

فرانسه همیشه در تورنمنت‌های مهم وقتی “تیمی” بازی می‌کند تا مراحل بالا پیش می‌رود. آیا در مسابقات یورو ۲۰۲۴ نیز چنین است؟

روحیه تیم در رختکن خیلی خوب است. این روحیه تیمی می‌تواند  تیم را بسیار جلو ببرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا