«کنفرانس مونیخ» به نام امنیت و به کام جنگ‌طلبان است

Print Friendly, PDF & Email

کنعانی در نشست خبری:

«کنفرانس مونیخ» به نام امنیت و به کام جنگ‌طلبان است

«کنفرانس مونیخ» به نام امنیت و به کام جنگ‌طلبان است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کنفرانس مونیخ به نام امنیت بین المللی، اما به کام جنگ طلبان تشکیل شده است و برگزار کنندگان آن به دنبال تحکیم یکجانبه‌گرایی در حوزه بین‌المللی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار درباره برگزاری کنفرانس مونیخ، گفت: این کنفرانس به نام امنیت، اما به کام جنگ طلبان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم تعیین کننده و بلامنازع در تعمیق و تحکیم امنیت منطقه‌ای و از کشورهای موثر و کمک‌کننده در تحکیم امنیت بین‌المللی است، تصریح کرد: اینکه این کنفرانس به نام کنفرانس امنیتی تشکیل شود و از کشورهای تعیین کننده مانند جمهوری اسلامی ایران و کشور مهمی مانند روسیه دعوت نکنند به معنای این است که فرصت را برای طرح دیدگاه‌های مختلف و دیدگاه‌های چندجانبه در خصوص نظم و امنیت بین‌المللی به دست گرفته‌اند و این فرصت را در اختیار طرف و جریان خاصی قرار دادند که به دنبال تحکیم یکجانبه‌گرایی در حوزه بین‌المللی هستند.

کنعانی تاکید کرد: امسال برگزار کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ مرتکب اشتباه فاحشی شدند و ما معتقدیم آنها با این اشتباه به اعتبار کنفرانس مونیخ ضربه جدی وارد کردند. برگزارکنندگان این کنفرانس تریبون را به افراد معلوم‌الحالی داده‌اند که جایگاه آنها در نگاه ملت ایران بسیار واضح است و این یک دهن کجی به ملت بزرگ ایران است. دعوت از چنین افرادی مداخله فاحش در امور داخلی یک کشور بزرگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: نقش ایران در یک دهه اخیر در مقابل تروریست کمک بزرگی به نظم امنیت منطقه‌ای و حتی کشورهای غربی است‌. اشتباهی را دولت آلمان مرتکب شد لذا امیدواریم آنها در سال آینده این اشتباه خود را جبران کنند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا