کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین وضعیت سامانه گمرکات کشور را بررسی کرد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص بازدید اعضای کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل نود مجلس از آخرین وضعیت، آنالیز، طراحی و کدنویسی سامانه گمرکات کشور، اظهار داشت: این سامانه در انستیتو ایزایران پیرو تفاهم نامه وزارتخانه‌های اقتصاد و دفاع در حال طراحی است و اعضای کمیسیون ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه در حوزه صنایع الکترونیکی، اپتیکی و نرم افزار، طی نشستی در جریان آخرین وضعیت سامانه گمرکات نیز قرار گرفتند.

خضریان افزود: در این بازدید ۴ ساعته رئیس کل گمرک ایران، روند طراحی و پیاده سازی طرح تحول دیجیتال گمرک در رویه‌های مختلف را برای اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: روند طراحی و پیاده سازی طرح تحول دیجیتال گمرک ایران از چندی پیش توسط شرکت ایزایران به عنوان مجری پروژه شروع و تاکنون بر اساس گزارش مسئولان شرکت ایزایران و گمرک ۷۳ درصد پیشرفت داشته است.

خضریان در پایان خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد برنامه ریزی استقرار این سامانه در گمرکات سراسر کشور ظرف یک هفته به کمیسیون اصل نود ارائه گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا