عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛ کمبود گاز و برق طی سه سال آینده کاهش می یابد رشت- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با اقدامات انجام شده کمبود گاز و برق طی سه سال آینده در کشور کاهش می یابد. به گزارش خبرنگار مهر، پرویز محمدنژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

کمبود گاز و برق طی سه سال آینده کاهش می یابد

کمبود گاز و برق طی سه سال آینده کاهش می یابد

رشت- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با اقدامات انجام شده کمبود گاز و برق طی سه سال آینده در کشور کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز محمدنژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه تصویب و پیگیری اجرای قوانینی همچون قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، جهش تولید و شفافیت از جمله اقدامات این مجلس است، اظهار کرد: یکی از قوانینی که هفته گذشته از مجلس به دولت ابلاغ شده مربوط به صنعت برق است و اجرای آن دستاورد بزرگی را در این بخش به ارمغان می‌آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه اگر بودجه بر اساس عملکرد تنظیم شود درصد خطای آن کاهش می‌یابد، افزود: انحراف امروز بودجه ماحصل عدم توجه به عملکرد گذشته است اما بنا بر این است که بودجه سال آینده بر اساس میزان تحقق بودجه بسته شود زیرا عملیاتی بستن بودجه ثمرات بیشتری را برای جامعه دارد.

وی با اشاره به تراز منفی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی کشور در بخش گاز بیان کرد: ناترازی در بخش گاز و برق موجب ضرر رسیدن به تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

محمدنژاد مجموعه اقدامات انجام گرفته برای رفع ناترازی بخش گاز و برق را خوب ارزیابی کرد و افزود: مدیریت خوبی در این بخش صورت گرفته و ثمره این اقدامات نیز باعث می‌شود تا سه سال آینده میزان کمبود گاز و برق در کشور کاهش یابد.

وی با اشاره به اجرایی کردن کابل خودنگهدار برق در گیلان با اعتبار ۲۵۰ هزار میلیارد تومان گفت: کابل خودنگهدار از روش‌های مدرنی است که ارزش بالایی دارد و باعث تثبیت ولتاژ شده و از سرقت سیم برق نیز که از مشکلات مهم این بخش به شمار می‌رود، جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در این منطقه ۱۸ پمپاژ آب تعبیه شد، بیان کرد: اگر این اقدام انجام نمی‌شد میزان برداشت محصولات کشاورزی از رقم فعلی بسیار کمتر بود لذا برای رفع مشکلات قرار است پمپاژ قوی در دو نقطه مهم شهرستان لنگرود راه اندازی شود که میزان وابستگی به آب سد سفیدرود کاهش یابد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات دولت به صورت تهاتر استفاده می‌شود، تصریح کرد: قرار است امسال تعداد زیادی از تالاب‌های استان گیلان برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی پاکسازی و به بهره برداری برسد.

محمدنژاد با بیان اینکه میزان تلفات آب در مسیر سد سفیدرود به شهرستان لنگرود ۶۰ درصد است، عنوان کرد: ایجاد منبع در محل مصرف از هدررفت این حجم از آب جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: امسال برای دو سد شهرستان لنگرود یعنی یکی در منطقه اطاقور و دیگری در چاف و چمخاله، پمپاژ راه اندازی می‌شود تا سال زراعی با تنش آبی کمتری داشته باشیم.