واکنش سخنگوی وزارت خارجه درمورد ورود گردشگران ایرانی به مصر: هیچ موضع رسمی در این ارتباط دریافت نکردیم / اظهاراتی که مطرح شده هنوز از سوی مراجع رسمی و ذیربط مصر راستی آزمایی نشده است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش انتخاب؛ کنعانی درباره ورود گردشگران ایرانی به مصر هم و عادی سازی روابط ایران و مصر که سؤال یکی از خبرنگاران بود اظهار داشت: هیچ موضع رسمی در ارتباط با نکته‌ای که اشاره کردید دریافت نکردیم. اظهاراتی که مطرح شده هنوز از سوی مراجع رسمی و ذیربط مصر راستی آزمایی نشده است. در ارتباط با روابط مصر موضع و دیدگاه روشن خود را بارها اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران در پاسخ به هرگونه اقدام مثبتی که از سوی دولت و مقامات مصر در ارتباط با روابط با ایران صورت بگیرد حتما پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد و از هرگونه تحول مثبت استقبال خواهد کرد. اینکه اخباری در این زمینه منتشر شده هنوز از سوی مراجع ذیربط راستی آزمایی نشده و گزارش رسمی در ارتباط با چنین گفت‌وگوهایی دریافت نکردیم و الان از اظهارنظر در این زمینه اجتناب می‌کنم.

کنعانی گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه و اسلامی در منطقه در اولویت سیاست خارجی دولت قرار دارد و در این زمینه از هرگونه تحول و رویکرد مثبت دولت‌های همسایه و اسلامی استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا