سیاسی

واکنش رضا نصری، کارشناس روابط بین الملل به سهمیه دارویی داروخانه‌ها بر اساس حجاب: اصولاً چه ضرورتی دارد موضوع حجاب را به دارو و درمان پیوند بزنید؟ / مگر وزارت بهداشت در حوزه حجاب مسئولیتی دارد؟ / اگر این سیاست صرفاً بهانه‌ای برای پنهان کردن کمبود دارو در کشور است، چرا همان روز اول ۶ میلیارد دلار دریافتی از کره جنوبی برای خرید دارو استفاده نشد؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

رضا نصری، کارشناس روابط بین الملل، از رییس جمهور در مورد سهمیه دارویی داروخانه‌ها بر اساس حجاب دو سوال پرسید.

 

وی در توئیتی نوشت: ‏اگر خبر سهمیه دارویی داروخانه‌ها بر اساس وضع حجاب درست باشد، لازم است آقای رئیسی به دو پرسش پاسخ دهند:

 

۱) اول اینکه این سیاست وزارت بهداشت چه نسبتی با تلاش چند ساله کشور برای رفع تحریم‌ها و بهرمندسازی مردم از حق برخورداری از دارو و درمان و بهداشت دارد؟ آیا سال‌ها برای رفع موانع دسترسی بیماران به دارو تلاش شده تا امروز خود دولت موانع و سختی‌های جدیدی برای آن‌ها ایجاد کند؟

 

۲) دوم اینکه اگر این سیاست وزارت بهداشت صرفاً بهانه‌ای برای پنهان کردن کمبود دارو در کشور است، چرا برای پیشگیری از چنین مشکلی از همان روز اول ۶ میلیارد دلار دریافتی از کره جنوبی برای خرید دارو استفاده نشد؟

 

بعضی دوستان ایراد گرفته‌اند که سهمیه‌بندی دارو بر اساس حجاب متوجه بیماران نیست بلکه مربوط به داروخانه‌هاست. من هم می‌دانم. به همین خاطر از «دسترسی» به دارو و ایجاد «موانع» و «سختی‌های جدید» نوشتم. اینکه دولت بیماری را وادار کند به داروخانه‌ای دورتر از محل زندگی خود مراجعه کند، یعنی دسترسی او را به دارو – که ممکن است در شرایط اضطراری نیاز داشته باشد – سخت‌تر کرده است!

 

اصولاً چه ضرورتی دارد موضوع حجاب را به دارو و درمان پیوند بزنید؟ مگر وزارت بهداشت در حوزه حجاب مسئولیتی دارد؟

 

این سیاست هم غیر ضروری است، هم نسبت به بیماران بی انصافی است و هم احتمالا مغایر با قانون اساسی است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا