نوسازی ناوگان حمل و نقل، مصرف سوخت را ۳۰درصد کاهش می‌دهد

Print Friendly, PDF & Email

یوسفی در اخطار قانون اساسی:

نوسازی ناوگان حمل و نقل، مصرف سوخت را ۳۰درصد کاهش می‌دهد

نوسازی ناوگان حمل و نقل، مصرف سوخت را ۳۰درصد کاهش می‌دهد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف می‌شود که با نوسازی ناوگان حمل و نقل و حمل بار این میزان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل و حمل بار در کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با نوسازی این ناوگان شاهد ۳۰ درصد کاهش مصرف خواهیم بود.

وی افزود: در لایحه دوفوریتی دولت برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و صدور گواهی اسقاط به این موضوع اشاره شده است، اما نمی‌دانیم چرا هر بار این لایحه به بهانه‌ای از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه هر روز عقب افتادن تصویب این لایحه به معنای عقب انداختن کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت است، عنوان کرد: اگر ابهامی در خصوص گزارش کمیسیون وجود دارد باید رأی کل مجلس شورای اسلامی گرفته شود نه این‌که به یکباره از دستور کار مجلس خارج شود با این رویه دو ماه دیگر این قانون اجرایی نمی‌شود. امروز ۳۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در انتظار این مصوبه مجلس هستند. چرا در این خصوص تعلل صورت می‌گیرد؟

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر یوسفی گفت: آئین‌نامه اختیار کامل را به رئیس جلسه داده تا اگر طرحی ابهام داشت بدون نیاز به رأی‌گیری به کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

وی بیان کرد: دغدغه ما در خصوص رانندگان کامیون یکی است و همه نمایندگان نسبت به دغدغه کامیون‌داران آگاه هستند. مجلس هیچ قصوری نداشته است؛ در این زمینه قانون وجود داشته اما خلاف قانون کار شده است. اکنون به دنبال این هستیم تا این لایحه در مجلس به سرانجام برسد نه این‌که با ابهام به شورای نگهبان رفته و مجدداً به مجلس شورای اسلامی باز گردد. دغدغه ما هم مثل شماست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا