نماینده مجلس: کاش قالیباف رئیس‌جمهور شده بود – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، مهمترین بخش اظهارات جلال رشیدی کوچی در گفتگو با دنیای اقتصاد به شرح زیر است:

* حساب خودرو از تولید ملی جدا است و خودتان را به تولید ملی نچسبانید.

* مخالفان واردات خودرو بسیار اندک بودند، اما زورشان زیاد بود.

* برخی از پایداری‌ها مخالف واردات خودرو بودند.

* واردات خودروهای دست دوم تا آخر سال انجام می‌شود.

* با واردات خودرو دست دوم در اواخر سال، از سال آینده شاهد افت شدید قیمت خودرو خواهیم بود.

* رشد اقتصادی ۸ درصد یعنی روی هوا حرف می‌زنیم.

* برنامه ششم ۲۵ درصد محقق شده چون ۲۵ درصد آن واقع‌گرایانه و بقیه آن توهم بود. البته به نظر من برنامه هفتم که آقایان نوشتند، بعد از ۵ سال ۱۵ درصد محقق می‌شود.

* ابتدا باید قبول کنیم که تحریم تاثیرگذار بوده یا نبوده و اگر تاثیرگذار بوده این تاثیرگذاری به چه میزان بوده است. یک نفر می‌گوید تحریم ۱۰ درصد تاثیر دارد و ۹۰ درصد مدیریت است و بعد خودش می‌گوید حواسم نبود ۹۰ درصد تحریم تاثیرگذار است و ۱۰ درصد مدیریت.

* نباید سرخودمان را کلاه بگذاریم. به نظر من در حال حاضر در یک شرایط تحریمی هستیم که اقتصادمان را تحت‌الشعاع قرار داده و هرکسی غیر از این بگوید خیلی از اقتصاد سردرنمی‌آورد.

* شنیدم که چند تا از شرکت‌های داخلی می‌خواستند قطعاتی را از کشوری وارد کنند اما آن کشور گفته چون شما به روسیه پهپاد می‌فروشید ما این قطعه را به شما نمی‌فروشیم.

* کار خوب، خوب است چه حسن روحانی انجام دهد، چه احمدی‌نژاد و چه رئیسی.

* نگاه آقای قالیباف را در سه سال اخیر از نزدیک دیده‌ام. ایشان به‌شدت در برابر جریان تندرو مقاومت کرد و خود را هزینه کرد.

* کاش آقای قالیباف به‌جای آقای رئیسی رئیس‌جمهور شده بود. آقای قالیباف خیلی بهتر از بقیه جامعه و جوانان را می‌شناسد. در داستان خودرو ایشان خیلی کمک کرد.

* وضعیت جامعه ما برای انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای، وضعیت خوبی نیست. ما این را می‌گوییم و دوستان قبول نمی‌کنند. این را ساعت ۴ بعدازظهر روز ۱۱ اسفند-روز برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم- می‌فهمند.

* برخی می‌گویند آماری که مرکز پژوهش‌ها می‌دهد از آقای قالیباف خط می‌گیرد تا ما را تضعیف کنند، بنابراین آمار اینها یا جاهای دیگر را قبول نداریم.

* با فیلتر کردن اینترنت بازار مکاره در کشور راه افتاده است.

* نمی‌توانم ببینم افرادی که نمی‌فهمند یا خودشان را به نفهمی زده‌اند شرایط مملکت را به جایی ببرند که جوانان ما از سرناچاری و فشار در خیابان داد بزنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا