سیاسی

نقاب غربی‌ها در مقابله با دانشجویان معترض افتاد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص جنبش دانشجویی آمریکا و برخورد دو گانه و ضد حقوق بشری دولت این کشور با آنان، گفت: ما در پاییز ۱۴۰۱ شاهد بودیم که غربی‌ها و سیاستمدارهای آنها چه مواضعی درباره مسائلی که در درون ایران بود، اتخاذ کردند؛ در حالی که الان شاهدیم هزاران زن و کودک در غزه به شهادت رسیدند و این همه ظلم انجام می‌شود و نسل کشی صورت می‌گیرد و این‌ها نه تنها محکوم نمی‌کنند، بلکه حمایت هم می‌کنند.

وی ادامه داد: الان که سیل اعتراضات به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا کشیده شده و به بیان واشنگتن پست در روزهای گذشته اعلام کرد ۹۰۰ نفر دستگیر شدند و از صحنه‌ها معلوم است با خشونت برخورد می‌کنند و شاهد حضور نیروهای نظامی در دانشگاه‌ها هستیم به گونه‌ای که حتی در پشت بام که با اسلحه ایستادند.

حسینی اظهار کرد: در حالی که تظاهرات دانشجویان، تظاهرات آن‌چنانی نیست بلکه صرفاً تجمع و اعتراض است و هیچ تخریبی صورت نمی‌گیرد و هیچ شعاری علیه سردمداران آمریکا سر نمی‌دهند. دانشجویان فقط می‌گویند این جنایت در غزه پایان داده شود ولی شاهد آن هستیم که با شدت و خشونت با آنها برخورد می‌کنند، در حالی که در ایران کوچک‌ترین کار قانونی هم که انجام می‌شود، آنان اظهار نگرانی می‌کنند و آن را به یک جنجال رسانه‌ای تبدیل می‌کنند.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: این رفتارهای غربی‌ها هم نشان داد که موقعیت نظام سرمایه داری چگونه است؛ یعنی نقاب از چهره آنها کنار زده شد و ماهیت آن‌ها کاملاً مشخص شد.

وی خطاب به جوانان کشورمان تاکید کرد: خوب است که جوان‌های ما به این مسئله توجه کنند. مدعیان حقوق زن، کودک و حقوق بشر چه رفتار دوگانه‌ای دارند و هر جا منافع آنان ایجاب کند، اینگونه با خشونت برخورد می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا