نشست هم اندیشی امیرعبداللهیان با جمعی از نخبگان لبنان

نشست هم اندیشی امیرعبداللهیان با جمعی از نخبگان لبنان

نشست هم اندیشی امیرعبداللهیان با جمعی از نخبگان لبنان

نشست هم اندیشی و تبادل نظر دکتر امیرعبداللهیان با جمعی از نخبگان و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، دانشگاهی و اجتماعی لبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی و تبادل نظر دکتر امیرعبداللهیان با جمعی از نخبگان و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، دانشگاهی و اجتماعی لبنان برگزار شد.
در این نشست جمع زیادی از شخصیت‌های مختلف لبنانی از طوایف مختلف این کشور از جمله وزرای فرهنگ و کار، وزیر خارجه اسبق، رئیس اتحادیه جهانی علمای حامی مقاومت، رئیس مجلس امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، برخی نمایندگان مجلس و … حضور داشتند.
در ابتدای این نشست، تعدادی از حاضران لبنانی شرکت کننده به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص روابط ایران و لبنان پرداختند. پس از آن وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی سخنانی، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل داخلی لبنان، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی را بیان کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در اظهارات خود گفت؛ ایران دوست روزهای سخت لبنان باقی خواهد ماند.
وی در خصوص ملاقات‌های خود در سفر جاری به لبنان گفت، مذاکرات خوبی با وزیر امور خارجه، نخست وزیر، رئیس مجلس و دبیرکل حزب الله لبنان داشتم. همچنین در دیدار با آقای زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در خصوص آخرین تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی تبادل نظر نمودیم.
دکتر امیرعبداللهیان افزود، سفر به لبنان، فرصت بسیار خوبی برای تبادل نظر در خصوص افق‌های مناسبات دو کشور بود. ما باور داریم که طرف‌های سیاسی لبنان شایستگی کافی برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان بدون مداخله خارجی را دارند.
ایشان ادامه داد، می‌دانیم که لبنان از مشکلات اقتصادی و کمبود سوخت و انرژی رنج می‌برد. ما آمادگی داریم در زمینه اقتصادی و تجاری و زمینه انرژی با لبنان همکاری کنیم.
ما همچنین در خصوص روند گفتگوهای موجود در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم. رویکرد دکتر رئیسی مبتنی بر دکترین سیاست خارجی متوازن است و اولویت ما در این سیاست، تمرکز بر همسایگان و منطقه است.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات یمن نیز گفت؛ لازم است جنگ در یمن پایان یابد و راه برای گفتگوهای یمنی یمنی ایجاد شود.
ایشان در خصوص بحران اوکراین نیز افزود، قویاً باور داریم که جنگ در اوکراین باید متوقف و گفتگو جایگزین جنگ شود.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات افغانستان و تلاش‌های کشورمان برای حمایت از مردم این کشور و تشکیل دولت فراگیر را برشمرد.
دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست‌های مخرب آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت؛ در زمان جنگ ۳۳ روزه صحبت از خاورمیانه جدید و بعد خاورمیانه بزرگ و بعد بزرگ‌تر بود. هدف اصلی این توطئه‌ها متمرکز بر ریشه کنی مقاومت بود. اما براساس اطلاعات دقیق ما امروز مقاومت بهترین شرایط را در لبنان و فلسطین دارد.
وی افزود، همانگونه که از مقاومت شیعه حمایت کردیم، از مقاومت سنی هم در لبنان و سوریه حمایت کردیم و می‌کنیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان در خصوص روابط دوجانبه ایران و لبنان گفت؛ امیدواریم روند سیاسی در لبنان با انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید کامل شود و زمینه برای تقویت روابط دوجانبه و نیز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور ایران به لبنان فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا