نحوه تخصیص اعتبارات مجلس شورای اسلامی تعیین شد

Print Friendly, PDF & Email

در جریان بررسی بودجه؛

نحوه تخصیص اعتبارات مجلس شورای اسلامی تعیین شد

نحوه تخصیص اعتبارات مجلس شورای اسلامی تعیین شد

نمایندگان مصوب کردند کلیه اعتبارات مجلس شورای اسلامی طی مبادله موافقتنامه بین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، با بند الحاقی ۳ تبصره ۱۹ لایحه بودجه موافقت کردند.

بر این اساس، کلیه اعتبارات مجلس شورای اسلامی طی مبادله موافقتنامه بین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تخصیص می‌یابد و هزینه کرد آن، بر مبنای این موافقتنامه است.

اختیار تصویب بودجه با مجلس است

البته علی خضریان، نماینده مردم تهران در ابتدای بررسی این موضوع در صحن مجلس پیشنهاد حذف این بند را ارائه داد که وکلای ملت با آن مخالفت کردند.

همچنین شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده با اعلام مخالفت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۳ تبصره ۱۹، گفت: اختیار تصویب بودجه با مجلس است و سازوکارهای اجرایی آن اعم از مبادله موافقت‌نامه تا تخصیص در چارچوب قانون مشخص می‌شود.

مستثنی کردن مجلس از سازوکارهای بودجه مغایر قانون اساسی است

گفتنی است، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام موافقت دولت با پیشنهاد حذف بند مذکور، گفت: این بند که سال گذشته نیز در مصوبه مجلس آمده بود، پیشنهاد دولت نیست و قطعاً دولت موافق این موضوع نیست و معتقد است که همه باید توافقنامه داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: سال گذشته نیز شورای نگهبان در ایرادات خود به این بند آورده بود که این بند درباره استثنا کردن مجلس شورای اسلامی از سازوکارهای بودجه مغایر اصل ۱۲۶ قانون اساسی است. ما موافق تصویب این بند نیستیم و تصویب آن را به صلاح مجلس نمی‌دانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا