موسوی: آمریکا با وتوی قطعنامه آتش‌بس به دنبال تداوم کشتار در غزه است

Print Friendly, PDF & Email

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جنگ اخیر غزه جنگ آمریکا است، گفت: آمریکایی‌ها با وتو کردن قطعنامه آتش‌بس در غزه به دنبال تداوم کشتار در غزه و جنایات صهیونیست‌ها هستند.

سید نظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با هشت صبح، در واکنش به وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه توسط آمریکا تصریح کرد: از شروع تحولات اخیر در غزه روشن بود که تداوم آن مساله اصلی آمریکا است، این همان چیزی است که مقام معظم رهبری هم به صراحت به آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: آمریکا با تمام توان و قوا وارد صحنه شده‌ است اگر در گذشته درباره حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها حفظ ظاهر می‌کرد و یا حتی در مواردی تلاشی برای ممانعت از عملیات آنها انجام می‌داد، این بار به صراحت و روشنی نشان داد که این مساله، مساله آمریکایی‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا در سازمان ملل علاوه بر حمایت‌های مختلف سیاسی هر اقدامی برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی و یا دعوت به آتش بس را وتو کرده است که آخرین مرحله آن نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل بود که اجماعی برای آتش بس شکل گرفت منتها آمریکایی‌ها با وتو کردن قطعنامه به دنبال تداوم کشتار در غزه و کشتن فلسطینی‌ها و استمرار جنایات توسط صهیونیست‌ها هستند.

موسوی با بیان این‌که آمریکایی‌ها برداشت اشتباهی دارند، اضافه کرد: تصور آمریکایی‌ها این است که با ادامه جنگ، رژیم صهیونیستی می‌تواند پیروزی‌های ظاهری به دست آورد اما همه چیز روشن است که رژیم صهیونیستی در تحولات میدانی، پیروزی راهبردی و استراتژیک به دست نیاورده است؛ این موضوعی است که رسانه‌های صهیونیستی به آن اذعان دارند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ آنچه به عنوان پیروزی به دست آورده کشتن زنان و کودکان بوده و سیستم حماس سر جایش است، رزمندگان حماس هر روز در حال عملیات و مقابله با رژیم صهیونیستی هستند و صهیونیست‌ها تلفات سنگینی می‌دهند.

موسوی در پایان در جمع‌بندی گفت: برداشت غلط آمریکایی‌هاست که فکر می‌کنند با ادامه جنگ، رژیم صهیونیستی می‌تواند از مهلکه بیرون آمده و با پیروزی ظاهری مواجه شود؛ همه چیز روشن و مشخص است که جنگ اخیر غزه، جنگ آمریکایی‌ها است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا