محاکمه منافقین حق قانونی ما است/سال‌ها منتظر برگزاری دادگاه بودیم – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


خانم کچویی فرزند شهید ترور محمد کچویی در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون برگزاری دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات اعضای اصلی کادر رهبری و سرکردگان جنایتکار گروهک تروریستی منافقین در ۲۱ آذرماه امسال، گفت: سال‌ها قبل شنیده بودم که قرار است به پرونده شهدای ترور همچون پدر من رسیدگی حقوق شود اما نتیجه اش را ندیدیم. ما سال‌ها منتظر برگزاری این محاکمه بودیم.

وی ادامه داد: ترور در ابتدای انقلاب تنها ابزاری بود که منافقین انتخاب کردند تا جمعی از بزرگان انقلاب، کسانی که می‌توانستند خیلی برای انقلاب مفید باشند، در واقع جز نظریه پردازان انقلاب بودند و تعلق خاطر خاصی به انقلاب داشتند را به شهادت رساندند و ضربه مهلکی هم بر بدنه انقلاب وارد کردند. اما به لطف خدا و با رهبری امام و مقام معظم رهبری به هر حال این ضربات دفع شد.

کچویی افزود: اهمیت این جنایات بسیار بالا است و نباید به برگزاری بزرگداشت و صحبت و چند مطلب در رسانه‌ها خلاصه می‌شد و حتماً باید در راستای بزرگداشت این شهدای ترور، اقدامی حقوقی که حق قانونی آنها و خانواده‌هایشان بود انجام می‌گرفت. آنها به صورت مظلومانه در یک اقدام یک طرف در حالی که طرف مقابلشان سلاحی برای مقابله نداشت به شهادت رسیدند. در کل خیلی خوشحالیم که این دادگاه قرار است برگزار شود و ما سال‌های قبل منتظر برگزاری آن بودیم.

فرزند شهید کچویی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چه درخواستی از متولیان برگزاری این دادگاه دارید و این دادگاه چه فوایدی خواهد داشت؟ اظهار داشت: برگزاری این دادگاه‌ها در حقیقت چند جنبه دارد یک جنبه برگزاری این دادگاه این است که روشن شود این جنایتکاران از کجا تغذیه فکری می‌شدند که توانستند به این درجه پستی از انسانیت برسند و دست به ترور انسان‌های بیگناه بزنند؟!

این فرزند شهید ترور شده توسط منافقین افزود: برای من به عنوان فرزند شهید ترور خیلی مهم است در جریان این دادگاه، در خصوص این افراد و خط فکری و جنایاتشان به خوبی روشنگری شود و این بسیار مهم است که اعترافات آنها در اختیار نسل جدید و فرزندان ما قرار بگیرد تا آنها را به خوبی بشناسند. چون این فرزندان ما هستند که باید انقلاب را در حقیقت ادامه بدهند پس بنظرم نیاز است از چرایی و روند انحراف جوانانی که زمانی خودشان را مبارز می‌دانستند ولی در مسیر ترور و جنایت قرار گرفتند، آگاه شوند. حال این روشنگری می‌تواند در قالب کتاب و فیلم و شکل‌های گوناگون دیگر انجام گیرد.

خانم کچویی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای کشورهای حامی منافقین و تروریست دارید افزود: من پیامی برای دولت‌هایی که این همه حق و حقیقت و جنایت را دیده‌اند و طرفدار این جنایتکاران هستند، ندارم فقط بدانند مردم خود حقیقت را می‌فهمند و کشف می‌کنند و نمی‌توان جنایتکار بودن منافقین را از مردم پوشیده نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنچه مسلم است، عزم جدی دستگاه قضائی کشور برای رسیدگی به پرونده سنگین جنایات و خیانات سران منافقین بوده و امید داریم هرچه سریع‌تر نسبت به استرداد اعضای این گروهک اقدامات لازم در انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا