مجالس کشورها باید پیگیر حل بحران‌های منطقه‌ای باشند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران، با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سطح مطلوب مناسبات ایران و بلاروس، گفت: روابط دو کشور طی دو سال اخیر روند رو به رشدی داشته است. شایسته است از حداکثر زمینه‌های ممکن در توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس بیان کرد: روابط گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور بسیار خوب ارزیابی می‌شود و می‌توان از ظرفیت‌های پارلمانی جهت توسعه مناسبات در زمینه‌های دیگر و رفع موانع در روابط استفاده کرد.

وی بر لزوم برقراری روابط میان رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی و روابط بین‌الملل مجالس دو کشور تأکید کرد و افزود: تحولات سیاسی منطقه از بحران اوکراین تا مسائل آسیای میانه تا بحران غم‌انگیز غزه، نیازمند رایزنی و همکاری بخش‌های مختلف مجالس دو کشور بوده و همکاری برای حل و فصل و نقش‌آفرینی جمعی مؤثر و مثبت در اینگونه بحران‌های منطقه‌ای در سطح نهادهای مردمی و به‌خصوص پارلمان‌ها لازم است.

دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران در این دیدار، سفر محمد مخبر، معاون رئیس جمهور به بلاروس را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: اسناد مهمی در زمینه حقوقی و معاهدات بین دو کشور تأیید شد و در انتظار تصویب در مجلس شورای اسلامی هستیم.

سفیر بلاروس در ایران، روابط گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را موفق دانست و تاکید کرد: تبادل هیئت‌های پارلمانی موجب گسترش و تحکیم همکاری‌های فی‌مابین می‌شود و کشور بلاروس از این ظرفیت استقبال می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا