برای رفع ابهامات؛ ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع شد ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مربوط به نحوه برگزاری انتخابات مجلس در حوزه‌های دارای یک کرسی نمایندگی برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد. به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه […]

برای رفع ابهامات؛

ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع شد

ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع شد

ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مربوط به نحوه برگزاری انتخابات مجلس در حوزه‌های دارای یک کرسی نمایندگی برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) وارد بررسی جزئیات طرح موادی از قانون انتخابات مجلس شدند.

ماده یک این طرح مورد بررسی قرار گرفت که عبدالرضا مصری رئیس جلسه گفت: این ماده برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون شوراها ارجاع می‌شود.

در ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است:

ماده (۴) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷/ ۹/ ۱۳۷۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۴- چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه باطل و یا به هر دلیل از جمله فوت یا انصراف داوطلبان یا منتخبان یا حوادث غیرمترقبه متوقف شده یا برگزار نشود، به نحوی که منجر به عدم انتخاب نماینده گردد و یا اعتبارنامه منتخبان، مورد تأیید مجلس واقع نشود، انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه‌های یادشده هم‌زمان با اولین انتخابات بعدی مندرج در اصل ششم (۶) قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

تبصره – انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های دارای یک کرسی نمایندگی در صورتی قابل اجراست که تعداد نامزدها حداقل دو نفر باشد. در حوزه‌های انتخاباتی که تعداد کرسی‌های نمایندگی بیش از یک نفر باشد، تعداد نامزدها باید حداقل یک و نیم برابر تعداد کرسی‌های نمایندگی در آن حوزه باشد.